درجوار شهر سنندج تفرجگاهی کوهستانی و زیبا جای دارد که هر ساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

تفرجگاه آبیدر را بیشتر بشناسیم  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،این تفرجگاه زیبای چسبیده به شهر سنندج بر روی کوهی با ارتفاع حدود ۲۳۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد .

در واقع واژه آبیدر به معنی جایی است که از آن آب فراوان تراوش می‌کند و اگر در آن چرخی بزنیم چشمه های متعدد را خواهیم دید که آبی زلال از آنها بیرون می تراود.

سلطانی یکی ازگردشگرانی است که آبیدر رابه عنوان مقصدگردشگری خودانتخاب کرده می گوید:کوه آبیدر باداشتن چشم اندازی بکروزیبا وآب وهوای دل انگیز یکی اززیباترین مکانهای است که درسنندج وجوددارد.

محمدی نیز دیگر گردشگری که به همراه خانواده به این تفرجگاه آمده می گوید: کوه آبیدر آنقدر تفرجگاه دارد که باید ساعتها در آن گشت و از زیبایی هایش لذت برد.

ابراهیمی یکی از شهروندان سنندجی نیز می گوید: برخی از مکانهای گردشگری مشهور آبیدر می توان به کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه)، تاقه‌دار، امیریه، هفت آسیاب، بان شلانه، سنگ قرآن، قله آبیدر اشاره کرد.

حیدری سرپرست شهرداری سنندج نیز می گوید: یکی ازجذابیتهای کوه آبیدر سینمای روباز آن با گنجایش 10هزار نفراست که با پرده ای در ابعاد 12×25 متر، بزرگترین سینمای روباز خاورمیانه محسوب می‌شود. 

از امکانات رفاهی دراین مکان که برای گردشگران درنظرگرفه شده است می توان به رستوران ، کافی‌شاپ و موزه حیات وحش اشاره کرد.

کوه ابیدر با مناظر دیدنی و بکر مشرف به شهر سنندج یکی ازاماکن جذاب گردشگری استان کردستان به شمارمی رود که همواره با آغوشی باز پذیرای علاقمندان به طبیعت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.