این هلی کوپتر به خوبی می‌تواند تانک‌های دشمن را منهدم کند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارتش و نیروهای وطنی سوریه به همراه پشتیبانی هوایی فدراسیون روسیه توانستند پیشروی‌های بسیار خوبی را داشته باشند.


تروریست‌های تکفیری داعش و جبهةالنصره و مخالفان مسلح هم‌پیمان با این گروه‌های تروریستی ضربات سنگینی را در جنگ هوایی از  "مسکو" دریافت کردند و این ضربات سرعت پیشروی نیروهای سطحی سوری را افزایش داده است.


نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه از بالگردها و جنگنده‌های مختلفی در جنگ سوریه استفاده می‌کند که یکی از آنها هلی‌کوپتر  "میل 35 " است. این هلی‌کوپتر توانایی‌های گوناگونی را در جنگ هوایی به عرصه نمایش گذاشته است.




** مشخصات بالگرد "میل 35 "

بالگرد کلاس  "میل"  یک هلیکوپتر تهاجمی به حساب می‌آید که در اشکال ترابری و تهاجمی توسط فدراسیون روسیه ساخته شده و از کلاس‌های مختلف این هلیکوپتر بیش از 17 هزار فروند تولید گردیده  که محصول کارخانه هلی‌کوپترسازی "میل مسکو (طراحی مجموعه اولان و زاکان)" است.



هلی‌کوپتر میل 35 ابزار کرملین در جنگ سوریه


هلی‌کوپتر میل 35 ابزار کرملین در جنگ سوریه


هلی کوپتر "میل 35 " نسخه بهینه‌سازی شده بالگرد  "میل 24 " بوده که توانمندی بالایی در نبرد  "هوا به هوا" با پرنده‌های متخاصم داشته و جستجو و مقابله با هلی‌کوپترها و پهپادها را می‌تواند انجام دهد.


این هلی‌کوپتر می‌تواند برای از بین بردن سنگرها و پناهگاه‌ها، توان زرهی و تجهیزاتی و حتی عملیات دریاپایه و نبرد با شناورهای دشمن و ماموریت های "هلی‌بورن" یا پیاده‌سازی نیروهای سطحی مورد استفاده قرار بگیرد.


سایت  "راشن هلی کوپتر (Russian Helicopters) " درباره بالگرد  "میل 35 " نوشت: این هلی‌کوپتر تهاجمی بوده که مدرنیزه شده بالگرد میل 24 است. این سایت با اشاره به اینکه  "میل 35 " توسط شرکت هلی‌کوپترسازی میل بهینه سازی شده، عنوان داشت: این بالگرد از سال 2005 در  منطقه "روسترول" ساخته شده است.


سایت   "راشن هلی کوپتر (Russian Helicopters)"   تصریح کرد: این بالگرد توانایی استفاده از مهمات هدایت شونده و غیر هدایت شونده را در شرایط آب و هوایی متعدد اعم از  "منظم " و  "نامنظم" را دارد.


هلی‌کوپتر میل 35 ابزار کرملین در جنگ سوریه



این سایت با اشاره به اینکه محدوده تهاجمی برای هجوم این هلی ‌کوپتر در زمین یا دریا 10 تا 50 متر بسته به روز یا شب بودن است، عنوان داشت: این بالگرد دارای انواع سامانه‌های بهینه‌سازی شده و راداری بوده و موتور آن  "ویکا 2500 " است و می‌تواند تا 2400 کیلوگرم مهمات و 8 خدمه را حمل کند.


سایت  "راشن هلی کوپتر (Russian Helicopters)"   با اشاره به قابلیت‌های منحصر بفرد هلی‌کوپتر  "میل 35 " گزارش داد: این بالگرد تجربه جدیدی در توسعه و نوسازی صنعت هلی‌کوپترسازی بوده و در ارتش روسیه انجام وظیفه می‌کند.



سایت  "میلیتاری تودی (Military -Today) " با اشاره به اینکه هلی‌کوپتر  "میل 35 " از سال 1999 طراحی و ساخت آن مطرح شده، نوشت: این بالگرد نسخه به روز شده و البته صادراتی "میل 24 " بوده که از سال 2005 تولید آن به تصویب رسیده است.



هلی‌کوپتر


هلی‌کوپتر میل 35 ابزار کرملین در جنگ سوریه

هلی‌کوپتر میل 35 ابزار کرملین در جنگ سوریه



این سایت ادامه داد: از مدل "میل 35 " یا مشتقات آن (منظور از مشتقات مدل‌های مختلف "میل" است) در کشورهای آذربایجان، برزیل، عراق و ونزوئلا و برخی دیگر از کشورها استفاده یا عملیاتی شده است.


سایت   "میلیتاری تودی (Military -Today) " با بیان اینکه مهمترین نقش هلی‌کوپتر  "میل 35 " انهدام تجهیزات نظامی و نیروهای سطحی دشمن بوده و نیز می‌تواند با بالگردهای دیگر هم مقابله کند، افزود: دیگر نقش این بالگرد هلی‌بورن ادوات نظامی و نیروهای سطحی و مجروحین است که می‌تواند در هر شرایط آب و هوایی وظیفه‌اش را انجام دهد.



**برد عملیاتی "میل 35" 435 تا 1000 کیلومتر/حمل انواع موشک های هوا به هوا و ضد تانک توسط بالگرد میل

این سایت با اشاره به مشخصات بالگرد مدرنیزه شده  "میل 35 " ادامه داد: این بالگرد با ظرفیت 10 نفر، طول 17 متر، وزن کلی 11 هزار و 500 کیلوگرم، 2 موتوره و با برد عملیاتی 435 تا 1000 کیلومتر و سرعت بیش از 300 کیلومتر در ساعت می‌تواند ایفای نقش کند.


سایت  "میلیتاری تودی (Military -Today)"   با اشاره به اینکه هلی‌کوپتر تا 2400 کیلوگرم مهمات را می‌تواند حمل کند، نوشت: این هلی‌کوپتر توانایی حمل انواع سلاح، انواع موشک های سطح به سطح هوا به هوا یا موشک ضد تانک  از جمله  "ایگلا" یا "اتاکا" و راکت اندازهای 23 میلیمتری و بمب‌های هوشمند را حمل و شلیک کنند
.


البته ارتش عراق هم از بالگردهای مذکور جهت مبارزه با داعش استفاده کرده که محموله‌ای از هلی‌کوپترهای  "میل 35 "  توسط فدراسیون روسیه به عراق در سال 2015 میلادی تحویل شده است.


هلی‌کوپتر رزمی یا پشتیبانی "میل 35 " یکی از ابزارهای  "کرملین" در جنگ جهانی مینیاتوری سوریه و در نبرد با داعش بوده که ارتش فدراسیون روسیه به کمک این بالگرد به اهداف تروریست‌ها خسارات جدی وارد آورده است.



گزارش از محمد زرچینی
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش ایرانم داشت از اینا
Iran (Islamic Republic of)
سیدعبدالله احمدی
۰۴:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هلیکوپتر خیلی خوب ودرجه ۱
آخرین اخبار