یک زائر آذری‌زبان گفت: همه شعیان در نقاط مختلف جهان آرزوی زیارت حرم امام هشتم(ع) را در دل دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ «الویرا قنبراوا» اهل ماسالو یکی از شهرهای آذربایجان ضمن حضور در حرم مطهر رضوی و بازدید از این مکان مقدس گفت: سال ها بود که آرزو داشتم به زیارت قبر امام رضا(ع) بیایم و به لطف خدا امسال توانستم برای زیارت مشرف شوم.

وی گفت: این اولین سفر من به مشهد و زیارت امام رضا(ع) است. وقتی برای اولین بار وارد حرم شدم حس زیبایی تمام وجودم را فرا گرفت.

این زائر آذربایجانی افزود: رواق دارالحجه که نزدیک‌ترین مکان به قبر مطهر امام رضا(ع) است، اولین مکانی بود که بازدید کردم و در آنجا احساس ‌کردم که می‌توانم راحت‌تر با امام صحبت کنم.

وی گفت: تا حالا در مورد معنویت حرم امام رضا(ع) از دوستان و اقوام که به مشهد آمده اند، چیزهای زیادی شنیده بودم. حضور در این حرم تجربه شیرینی بود که آن را مدیون عنایت آقا هستم.

قنبراوا حرم امام رضا(ع) را یکی از بهترین مکان های زیارتی و همچنین توریستی جهان برشمرد و بیان کرد: دیدن معماری زیبای حرم هر بیننده‌ای را شگفت زده و مجذوب می‌کند.

وی تصریح کرد: معماری به کار رفته در ساخت اماکن مختلف حرم نشان دهنده معماری اصیل ایرانی اسلامی است که معنویت فضای حرم را بیشتر کرده است.

این زائر آذری زبان فعالیت‌های فرهنگی مجموعه آستان قدس رضوی را باعث ترویج سبک زندگی رضوی بین زائران دانست و ابراز کرد: محصولات فرهنگی مانند کتاب‌ها، پوسترها که به زبان آذری چاپ شده است می تواند بهترین سوغاتی باشد که به کشور خود می بریم.

وی با اشاره به چاپ محصولات فرهنگی از جمله «هشت حدیث» از امام رضا(ع) تصریح کرد: از آنجا که این احادیث با خط زیبا توسط آستان قدس رضوی چاپ شده است، محتوای آن در ذهن ماندگار می‌شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.