معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 گفت: باید تبریز را برای میزبانی از یک میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی درآن مقطع آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از تبریز؛ ، پورمهدی در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری منطقه پنج تبریز، با تاکید بر اینکه باید عزم و اراده جدی برای آماده سازی شهر برای ورود این تعداد گردشگر خارجی به وجود آید، افزود: خوشبختانه ترمینال جدید و مدرن تبریز آماده بهره برداری است اما علاوه بر فرودگاه، راه آهن، هتل‌ها و رستوران‌های تبریز نیز باید استانداردهای خود را برای ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی و میزبانی مناسب از گردشگران بالا ببرند.

پورمهدی اضافه کرد: در تبریز از سالیان گذشته ده‌ها پروژه نیمه کاره مانده و به حال خود رها شده بود که دراین دو سال به سرانجام رسیده است.

وی اظهار کرد: پروژه سه سطح حمید در مقابل هتل مرمر، بهسازی و نوسازی اتوبان پاسداران، پل میدان راه آهن و ده ها پروژه ترافیکی توانسته است گره های ترافیکی مناطق مختلف را باز کند. و چندین هکتار نیز به فضای سبز موجود تبریز اضافه شده که به عنوان نمونه می توان به گسترش فضای سبز در عینالی، پارک بزرگ، عباس میرزا و چند پروژه مهم دیگر اشاره کرد.

وی، حاشیه نشینی در تبریز را یکی چالش های مهم این کلانشهر دانست و گفت: در طول دو سال گذشته و در راستای بهبود وضعیت مناطق حاشیه نشین کارهای خوبی در زمینه مسیر گشایی دراین مناطق آغاز شده است که با به سرانجام رسیدن آنها کاهش معضلات حاشیه نشینی در شهر را شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام/1


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.