معاون آموزشی وزارت علوم گفت: برای پیشگیری و سلامت علمی در دانشگاه‌ها لایحه مقابله با سرقت علمی تدوین شده است.

دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مقاله و پایان نامه فروشی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: از آنجا که خبر موثقی در رابطه با این پدیده در دانشگاه‌ها نداریم، پس این مطلب را تائید نمی‌کنم اگر مواردی از پایان نامه فروشی هم وجود داشته باشد، عمومیت ندارد و بالاخره در هر دانشگاهی مواردی به خطا ممکن است، رخ دهد.

 وی ادامه داد: با مقاله و پایان نامه فروشی در دانشگاه‌ها برابر قانون حتما برخورد می‌شود اما آنچه که مسلم است برای پیشگیری و سلامت علمی در دانشگاه‌ها اقداماتی از جمله تدوین لایحه مقابله با سرقت علمی شده است. این لایحه بعد از تصویب دولت به مجلس برای بررسی و تصویب منعکس شده است.

وی بیان کرد: برای مقابله با این حرکت همچنین دستگاه‌های نظارتی خود را تقویت و سامانه‌هایی را که امکان جستجو برای دستیابی به کپی سازی‌ها را فراهم می‌کند، پیش بینی کرده‌ایم، بنابراین با مجموعه گام‌ها و اقدامات در این زمینه تصور می‌شود که سلامت آموزش عالی بیش از گذشته رقم خورد.

 معاون آموزشی وزارت علوم در پایان در خصوص حمایت از مخترعین گفت: اگر اختراع مخترعین جدی و ثبت شده در سطح بین المللی باشد در حوزه معاونت پژوهشی مورد توجه قرار می‌گیرد و امتیازات و تسهیلات ویژه‌ای به آن‌ها اختصاص می‌یابد و اگر هم اختراعات داخلی و از اعتبار کمتری برخوردار باشد مخترعین آن‌ها امتیازاتی را برای مقاطع تحصیلی و پذیرش و ورودشان‌ به دانشگاه‌های برتر کسب می‌کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار