اصفهان؛

کسری 300 میلیون مترمکعبی آب‌های زیرزمینی استان اصفهان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از نصب 400 کنتور هوشمند برای جبران کسری آب های زیرزمینی در دشت بحرانی دامنه در شهرستان فریدن استان اصفهان خبر داد.

به‌ گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: تاکنون حدود 20 حلقه چاه با اخذ مجوزهای قانونی و قضایی پر شده است و تا آخر سال ۹۴ تمامی چاه‌های غیرمجاز در این منطقه مسدود می شود.

مسعود میرمحمد صادقی افزود: دشت پایلوت دامنه، بحرانی‌ترین منطقه فریدن از لحاظ کاهش منابع آب است که متوسط تخلیه آب از چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت سالیانه حدود 153 میلیون متر مکعب است .

دشت دامنه‌داران یکی از دشت‌های ممنوعه استان اصفهان است که از نظر میزان افت سطح آب‌های زیرزمینی در رتبه دوم دشت‌های استان و درسالهای اخیر با پدیده فرونشست زمین و بروز درزوشکاف در منازل و تاسیسات مواجه شده است. حفر چاه آب در این دشت ممنوع است.

گفتنی است این دشت به همراه دشت‌های اردستان، نطنز-بادرود (بادخالدآباد)، میمه و مورچه خورت جزو 5 دشتی هستند که به عنوان پایلوت استان اصفهان طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در انها با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.