رئیس اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح گفت: پزشکان نیروهای مسلح باید همچون رزمندگان دانش بروز داشته باشند.

دانش پزشکان نیروهای مسلح باید بتواند در مقابل تهدیدات کارساز باشدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عراقی زاده ریاست اداره بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح در همایش طب رزم در جنگ آینده که در قرارگاه شهید ولی الله فلاحی برگزار شد، گفت: ما باید قدر خدمت‌گذاری به مردم را بدانیم خدمت به مردم، خدمت به خدا و خدمت به خلیفه خدا در روی زمین از زیباترین کارهاست.

وی ادامه داد: فلسفه بهداشت و درمان در نیروهای مسلح طب رزم است اگر این موضوع نباشد نیروهای انسانی سالم نخواهیم داشت شرط اول این مهم نیز خواست فرماندهان از بهداری‌هاست. فرماندهان ما نشان دادند که هرچه بخواهند را بدست می‌آورند، فرماندهانی که جغرافیای منطقه را تغییر می‌دهند ما اگر ارتش و دیگر نیروهای مسلح را بعنوان یک پیکر واحد ببینیم باید به همه جنبه‌های آن به یک میزان رسیدگی کنیم زمانی که تسلیحات و سلاح‌های خود را بروز می‌کنیم باید در زمینه بهداشت نیز بروز باشیم.

سردار عراقی زاده اظهار داشت: توجه به آموزش مورد بعدی است که باید گوشزد شود آموزش ما باید از خط مقدم آغاز گردد نیروی رزمنده ما باید آموزش های امدادی را یاد بگیرد، رزمنده ما همانطور که باید تیرانداز خوبی باشد باید بتواند در مقابل آسیب‌های بدنی از پس کار بربیاید. ما نیاز به دوره‌های تئوری و عملی امدادگران داریم پزشکان ما باید دانش بروز داشته باشند دانش‌هایی که بتواند در مقابل تهدیدات امروزی کارساز باشد، همه پزشکان نیروهای مسلح باید دوره‌های APF را بگذرانند که این دوره‌ها در برنامه‌های آموزشی ما تعریف شده است.

ریاست اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بعد از بحث آموزش ما نیازمند تجهیزات مناسب هستیم کیف امدادی رزمندگان ما باید کامل و بروز باشد. آمبولانس‌های مجهز و بیمارستان‌های کامل است که آموزش را تکمیل می‌کند. اورژانس‌ها و بیمارستان‌های صحرایی باید در همه رده‌های رزمی ما وجود داشته باشد اگر بیمارستان‌های ما تا دیروز فقط پاسخگوی مجروحان تیر و ترکش خورده بود امروز باید آماده مقابله با خسارت‌های جنگ‌های نوین باشد.

سردار عراقی زاده تصریح کرد: بیمارستان‌های ما باید اتاق مدیریت بحران داشته باشند، واحدهای جنگ نوین باید به عنوان یک واحد الحاقی در کنار تک تک بیمارستان‌های شهری ما قرار بگیرند در شرایط فوق‌العاده و جنگی وزارت بهداشت پاسخگوی بحران نخواهد بود و قطعا به کمک نیروهای مسلح نیاز مبرم خواهد داشت.

وی تأکید کرد: همگی ما نیازمند تمرین هستیم بدون تمرین، آموزش و تجهیزات خوب و کامل هیچ کاربردی نخواهد داشت امروز همه بیمارستان‌های کشورهای دنیا موظف هستند که سالی دوبار مانور مدیریت بحران برگزار کند.

سردار عراقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: توجه به عنصر معنویت و انگیزه‌های درونی مهمترین عامل رسیدن به هدف می‌باشد معنویتی که 8 سال دفاع مقدس ما را رقم زد و سرانجام به پیروزی ما انجامید.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی طرفداران نمونه و خانواده‌های شهدا تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار