استاندار کرمان گفت: تاکنون هفت کارگاره قالی بافی در روستاهای استان کرمان راه اندازی شده و مجوز بیمه پنج هزار نفر از هنرمندان قالی باف نیز دریافت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نشست مشورتی فرمانداران، تعدادی از بخشداران و دهیاران استان کرمان پیرامون استقرار واحدهای تولیدی در روستاها با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: در استان کرمان در همه روزهای دهه فجر شاهد افتتاح پروژه های مختلف و برگزاری جشن ها بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در 22 بهمن ماه نیز مردم به مانند همیشه در صحنه حضور یافتند و وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان دادند و پیروزی خوبی در حوزه برجام داشتیم نیز موجب شد که شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه باشیم.

وی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی همواره وفاداری و تعهد خود به انقلاب و نظام را به خوبی نشان داده اند و بر همین اساس مسئولین روز به روز باید مسئولیت خود را در قبال این مردم هر چه بهتر انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه تاکید کرد: با توجه به اهمیت اشتغال زایی در روستاها و نقش آن در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به احیای صنایع دستی و مشاغل خانگی در روستاها توجه ویژه ای شده است.

رزم حسینی یادآور شد: در دهه فجر امسال 553 طرح به مبلغ سه هزار و 632 میلیارد تومان در سطح استان کرمان به بهره برداری رسیده است که 107 میلیارد تومان مربوط به پروژه های روستایی بوده است.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال در استان کرمان بیش از 422 میلیارد تومان در بخش زیرساخت های توسعه روستایی در بخش آی تی به بهره برداری رسیده است و اینترنت نسل چهارم در 501 روستای استان کرمان راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: با تجهیز روستاها به اینترنت نسل سوم و چهارم زمینه بهره مندی روستائیان از 600 نوع خدمات دولت الکترونیک در استان کرمان فراهم می شود.

وی با اشاره به پنجمین سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به استان کرمان گفت: این امر نشانگر توجه ایشان به استان کرمان است.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اولویت ها در بررسی ها و ارزیابی های سازمان های نظارتی، تشکیل شرکت های روستایی است و این امر را به صورت یک موضوع اصلی دنبال می کنیم.

وی افزود: در حوزه آموزش نیز باید از امکانات شهرستان ها استفاده شود و نباید منتظر ماند که افرادی از مرکز بیایند و آموزش دهند.

استاندار کرمان گفت: چنانچه دولت یارانه را در اختیار استان قرار دهد این آمادگی را داریم که آن را برای توسعه روستاها با جلب رضایت روستائیان به کار گیریم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بیمه ، قالیبافان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.