عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مسئولان برای جذب گردشگران خارجی به کشور اقدامی انجام نداده‌اند، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده تنها در ایام نوروز از 15 اسفند تا 15 فروردین 400 میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد حسن آصفری گفت: توسعه گردشگری و جذب توریست وظیفه دولت است چراکه صنعت توریسم بعد از صنعت نفت بیشترین درآمدزایی را دارد و امروز هر کشوری به صنعت توریسم توجه کند می‌تواند منابع درآمدزای بسیار خوبی را در کشور داشته باشد، در ایام عید ‌میلیون‌ها دلار پول از داخل کشور خارج می‌شود.
 
وی ادامه داد: اگر جلوی خروج این مبالغ از کشور گرفته شود، با فرهنگ سازی و فراهم ساختن زیرساخت‌های گردشگری در کشور می‌توانیم گام مهمی در راستای ارزآوری به داخل کشور و اشتغالزایی برداریم.
 
آصفری افزود: اما امروزه اقدام مؤثری در جهت جذب گردشگر در داخل کشور صورت نگرفته است درحالیکه اگر این زیرساخت‌ها فراهم شود در راستای اقتصاد مقاومتی نیز گام مهمی برداشته شده است. بر اساس برآوردها در ایام عید نوروز از 15 اسفند تا 15 فروردین 400 میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی باید توسط مسئولان انجام شود، امروز ما مسائل مهمی مانند اشتغال جوانان را داریم این پول اگر در اختیار تولید کنندگان کشورمان قرار گیرد می‌تواند برای اشتغالزایی راهگشا و مؤثر باشد.
 
منبع:فارس
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.