هافینگتن پست: احتمال افزایش حملات ضد‌داعش آمریکا در لیبی

هافینگتون پست در گزارشی نوشت: پس از حصول توافق برای تشکیل دولت واحد در لیبی، جامعه بین المللی برای مقابله با داعش تصمیمی جدی اتخاذ می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هافینگتون پست در گزارشی نوشت: "امبارکا بوایدا،" یک وزیر مراکشی پیش بینی کرد: توافق برای ایجاد یک دولت واحد در لیبی تا اوایل هفته آینده حاصل می شود و به این ترتیب این کشور می تواند از آمریکا و دیگر قدرت های جهانی درخواست کند با گروه تروریستی داعش مقابله کنند.

"بوایدا" این اظهارات را در مصاحبه اختصاصی با هافینگتون پست بیان کرد. وی در این خصوص گفت: "تا جایی که در توان داریم تلاش می کنیم به آنها در حصول توافق برای شکل گیری دولت واحد کمک کنیم. ما به این مسئله خوش بین هستیم. آنها تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده به یک توافق اساسی دست می یابند." 

این وزیر همچنین پیش بینی کرد اگر جناح های متخاصم در لیبی به توافق دست یابند، واشینگتن برای مقابله با گروه تروریستی داعش از آنها نیز درخواست کمک خواهد کرد. "بوایدا" در ادامه افزود: آمریکا به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند. جناح های لیبی یکدیگر را بهتر می شناسند؛ زیرا مشکل لیبی جنگ داخلی و قبیله ایست.

مقامات آمریکا از اواخر ماه ژانویه (حدود 2 هفته پیش) در خصوص گسترش گروه تروریستی داعش در لیبی ابراز نگرانی کرده اند.

"برت مک گورک،" نماینده باراک اوباما در ائتلاف مبارزه با داعش اعلام کرد: حضور گروه تروریستی داعش در لیبی بسیار نگران کننده است. داعش از سال گذشته میلادی شهر سرت لیبی را به تصرف خود در آورده و حدود 6500 عنصر خود را در این شهر مستقر کرده است. گسترش گروه تروریستی داعش در لیبی برای هزاران نفر از مردم این کشور دردسرساز خواهد شد؛ زیرا این مسئله تعداد مهاجران را افزایش خواهد داد و ذخایر مهم نفتی را با خطری جدی روبرو خواهد کرد.

به نوشته هافینگتون پست، دولت اوباما در حال حاضر گروه تروریستی داعش را در لیبی بسیار ضعیف هدف قرار داده است. نوامبر سال گذشته میلادی (آبان 94)، پنتاگون اعلام کرد حملات آمریکا سرکرده سابق این گروه تروریستی را به هلاکت رسانده است. نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت: آمریکا و انگلیس برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقدامات داعش در لیبی، عملیات خود را افزایش داده اند.

بوایدا در ادامه گفت: مقابله باداعش در لیبی یک امر بسیار ضروری است. به همین دلیل توافقی اساسی برای شکل گیری دولت واحد در لیبی باید حاصل شود. گام دوم به دولت لیبی و جامعه بین المللی مربوط می شود که راهکاری برای مقابله با گروه تروریستی داعش به کار گیرند.
از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال 2011، این کشور بوسیله دو دولت – یکی در شهر طبرق و دیگری دولت طرابلس -- اداره شده است. افزایش درگیری میان این دو دولت، به گسترش گروه تروریستی داعش منجر شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار