وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی گستاخانه بار دیگر ادعاهای بی اساسش را علیه کشورمان تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان در اظهاراتی بی اساس، ایران را به تنش زایی و فرقه گرایی متهم کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی بی‌اساس، بار دیگر ایران را به دخالت در کشورهای دیگر متهم کرد و مدعی شد که ایران عامل معضلات منطقه‌ای در سی و پنج سال گذشته بوده است. 

جبیر در واکنش به اظهارات محمد جواد ظریف که گفته بود ایران با با عربستان جنگ ندارد، عربستان بازیگری مهم در منطقه است، اما متاسفانه سعودی‌ها این توهم را دارند که می‌توانند ایران را از معادلات منطقه‌ای خارج کنند، در اظهاراتی گستاخانه گفت: «واقعاً خنده دار است که وزیر خارجه کشوری که در سی و پنج سال گذشته تنها عامل معضلات منطقه بوده است، این حرف‌ها را می‌زند. ما هیچ خصومتی با ایران نداشته‌ایم، ما تلاش نکرده‌ایم از مسئله فرقه‌ای ایران سوء استفاده کنیم، ما تلاش نکردیم از مسئله اقلیت‌های ایران سوء استفاده کنیم. این ایران است که حزب الله را در لبنان، سازمان شماره یک تروریستی، تاسیس کرد. این ایران است که برای حفظ یک مرد ستمگر (بشار اسد) در قدرت می‌جنگد. این ایران است که شبه نظامیان فرقه گرا در عراق، پاکستان و افغانستان را برای حمایت از این دیکتاتور بسیج کرده است نه عربستان سعودی.» 

وزیر خارجه سعودی در ادامه مدعی شد: ما همیشه گفته‌ایم که خواهان رابطه خوب با ایران هستیم. ایران همسایه ماست. اما همسایگان باید در کنار هم بر اساس اصول همسایگی و اصل مداخله نکردن در امور یکدیگر زندگی کنند. ما هیچ نیت بدی در قبال ایران نداریم! ما هیچ تهاجمی علیه ایران نداشته‌ایم بلکه در این خط، دریافت کننده بوده‌ایم. 

وی در ادامه اظهارات گستاخانه‌اش گفت: از این رو اگر ایران رفتار خود را تغییر دهد، مثل یک کشور عادی عمل کند، مداخله در امور دیگر کشور‌ها را متوقف کند، می‌تواند در کنار همسایگان و جامعه جهانی قرار بگیرد.

وزیر خارجه عربستان در بخشی دیگر از اظهاراتش، مواضع کشورش را در خصوص بحران سوریه تشریح و ادعا کرد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، ضعیف شده و دوره‌اش به سر رسیده است. 


در حال تکمیل...



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
آقای ظریف نباید اینطوری با این آشغالها حرف میزد که شاخ بشن ما هیچ برادری با این آشغالها نداریم.برادران ما انوایی بودن که داخل عربستان به نامردی به قتل رسیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
اعصابم خرد شده دیگه از دست این جبیر خانم
برم خواستگاریش حیف داره ازدست میره ازبس که میخوره لقمه بزرگتر از دهنش
تبریک عروسنو و خانم ادل جبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
آره ما هم باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
یکی نیست به این مر تیکه بگه
این طالبان محصول کدوم پدرسوخته ای هستش یا داعش ویا همین گروه ریگی از کجا آب می خوره
شما اگر کاسه ملخ خودتون را بخورید براتون بس
تو که وزیر خارجه رژیم آل سعود هستی اصلا سن تو به 35 سال قد می ده
اون موقع تو مای بی بی می بستی حالا حرفهای بی ربط می زنی
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
آخه احمق شما اگر می توانستید حتی به ایران هم حمله می کردید کی دلارهای نفتی نیرو وتجهیزات در اختیار صدام گذاشت که این همه هزینه کرد باج داد به آمریکا وغرب تا مذاکره با ایران را بشکست بکشاند چند بار رفتید التماس کردید به کشورهای غربی که با ایران کنار نیایید بی شعور اگر حزب الله لبنان نبود الان اسرائیل عربستان را اشغال کرده بود بی شعور تو به نیروهای مردمی وسوریه که از کشور خود دفاع می کنند می گویی تروریسم این عادل خانم اینقدر نادان است که همه چیز را جا بجا تعریف می کند توبه ایران کار نداری ال سعود سی وهشت سال است که میلیاردها دلار برای ضربه زدن به ایران خرج کرده ولی نتوانسته کاری بکند نگران نباش همین روزهاست که پرونده آل سعود توسط یمنی ها برای همیشه بسته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
پس ننه من بود به صدام میلیاردها دلار پول و با هواپیمای اواکس اطلاعات به او می داد . خون هزارها شهید دوران دفاع مقدس به گردن اربابان ملعونشان است.
آخرین اخبار