عارف در همایش اصلاح طلبان:

امیدواریم مسیری که از خرداد ۹۲شروع شد ادامه یابد/ به هیچ وجه گفتمان اصلاح طلبی را فدای مصالح کوتاه مدت نمی‌کنیم

امیدواریم مسیری که از خرداد ۹۲شروع شد ادامه یابد/ به هیچ وجه گفتمان اصلاح طلبی را فدای مصالح کوتاه مدت نمی‌کنیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدرضا عارف" ضمن حضور در همایش اصلاح طلبان در حسینیه جماران به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد:  مردم علی رغم همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که با آن مواجه هستند در بهار سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب حضور پیدا کردند و نشان دادند که همیشه پشت انقلاب هستند.

عارف ادامه داد: امام خمینی (ره) ناممکن‌ها را امکان پذیر کردند و باید نگاهی داشته باشیم به سرآغاز انقلاب زیرا مشکلاتی که در منطقه به خصوص در جهان اسلام در حال شکل گیری است بهتر به نظر امام پی می‌بریم که یک رهبر دینی و یک مرجع گران قدر بودند و همه جا و در همه حال صاحب انقلاب را مردم می‌دانستند که در 12 بهمن سال 57 فرمودند به پشتوانه مردم دولت می‌دهند و نگفتند که من دولت تشکیل می‌دهم.

وی افزود: بنابراین آن چه امروز به عنوان یک میثاق مد نظر است این است که امام متعلق به یک کشور نبودند و ما حتی بر آنیم که فقط مال اسلام نیستند امام متعلق به همه است هر کدام از شما تحلیلی برای بیان  نظریه‌های امام هستید بنابراین بر همگان واجب است که احترام به شخصیت امام، تکریم و احترام به بیت امام احترام به امام است و کوچک‌ترین بی‌توجهی به بیت ایشان برمی گردد و باید این جایگاه را حفظ کنیم.

عارف با تأکید بر این که در این مکان دوباره با امام میثاق می‌بندیم تأکید کرد: افتخارمان ادامه راه امام است و این میثاق را با راه امام می‌بندیم که در همه شرایط هستیم. از یادگار شجاع امام که پاسدار خط امام (ره) هستند بسیار تشکر می‌کنیم.

عارف با تأکید بر این که روز گذشته مردم با حضورشان میثاق مجددی با امام بستند گفت: انتظار ما این است که با همین صلابت در رویداد 7 اسفند شرکت کنیم البته انتظارمان این بود که با تأیید صلاحیت حداکثری اصلاحات شوری در انتخابات داشته باشیم ولی ناامید نشویم زیرا ما فرزندان امام هستیم نگاهمان به حکومت نگاه امام است و می‌خواهیم از تندروی‌هایی که به کشور وارد کردند پرهیز کنیم و چاره‌ای جز حضور حداکثری در انتخابات 7 اسفند نداریم.

عارف در ادامه اظهار داشت : مردم باید بدانند که اگر با صندوق‌های رأی قهر کنند فضا را برای رقبا باز کرده‌اند. با بحث‌هایی که در طی دو سال گذشته داشتیم و می‌دانیم که خرداد 92 متعلق به اصلاحات است و در اصلاحات هم این سرمایه فقط متعلق به جوانان است و اگر یک تحلیلی از حماسه 92  صورت گیرد می‌بینیم که جوانان در ماه آخر بزرگ‌تر را به میدان آوردند و حماسه 92 را خلق کردند و این حماسه باید به حماسه دیگری در اسفند 94 ختم شود و جوانان باید به این مسئله مهم و کلیدی توجه کنند.

عارف بیان کرد:  شما جوانان بودید که انگیزه‌ای که برای حضور وجود نداشت فضا را تغییر دادید پس شما باید در این 12 روز آینده در همین مسیر حرکت کنید.

وی با تأکید بر این که آن چه اتفاق افتاد برای اولین بار و به تمام چهره‌های اصلاحات تحت یک مدیریت فعالیت خودشان را شروع کردند  من به عنوان خدمتگزار این شورا باید اغراق کنم که تصمیمات، موافق و مخالف دارد ولی تصمیمات ما اجماعی بود و  شعار ما این است که مسئولیت پذیری حداکثری و سهم خواهی حداقلی‌مان قرار نیست سهم خواهی کنیم بلکه قرار است مسئولیت پذیری کنیم. اگر این بار در مجلس اکثریت را به دست آوریم همراه دولت خواهیم بود و به جای کارشکنی با دولت نگاه راهبردی و دراز مدت به امور کشور خواهیم داشت و باید قوانین تسهیل گر به جای این که قانون بیشتر مچ گیرانه باشد قرار دهیم .

وی افزود:  اشتغال و ازدواج مشکل دارند و در آینده بهتر خواهد بود آرامش امروز یک اصل است و از تمام جوانان خواهش می‌کنم که ما هیچ راهی جز آرامش نداریم و رمز پیروزی ما در آرامش است و بعد از انتخابات اقتصاد هدف اصلی ما در مجلس است.

وی با اشاره به لیست ائتلافی اصلاح طلبان گفت: ما در استان‌ها اختیار کامل را  به هر حوزه انتخابیه شورای تصمیم گیری دادیم و برای اسامی تحت عنوان مجمع اصلاح طلبان و حامیان دولت که 99 درصد اصلاح طلبان که اعتدالیون هم بودند و نگاه ائتلافی که در خرداد 92 داشتیم چون سهم زیادی از آن متعلق به اصلاحات بود .

وی افزود: در تهران و درجاهای مختلف بر روی نحوه ارزیابی کاندیدها بحث کردند و با یک شیوه کاملاً علمی  ویژگی‌های کل یک شخص اعم از علمی، مدیریتی، ایثارگری، عقبه اصلاح طلبی را مد نظر قرار دادیم و همه امتیازاتی برای فرد محسوب می‌شود

وی ادامه داد:  در ستاد  تهران حدود 300 نفر خودشان را برای قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان معرفی کردند که حدود 130 نفر  از شخصیت‌های برجسته برای مصاحبه مشخص شدند که یک لیست 100 نفره و در نهایت 60 نفری بسته در گام دوم ما انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر است که در 14 ماه آینده اتفاق خواهد افتاد. و فردا لیست ائتلاف اصلاح طلبان را اعلام می‌کنیم و باید توجه کنید که همه اصلاح طلب نیستند و اعتدالیون هم در این لیست حضور دارند و ساز و کار ائتلاف نیست که هر چه ما بگوییم بگویند چشم، بلکه تعامل است

عارف در ادامه بیان کرد: ما به هیچ وجه گفتمان اصلاح طلبی را فدای مصالح کوتاه مدت نمی‌کنیم اگر مصلح دیدیم که یک مقدار در فضای ائتلافی کار کنیم حتماً حمایت کنید و این افتخار آمیز است اگر بزرگان و شخصیت‌های شاخص ما رد صلاحیت نمی‌شدند هر کدام وزنه فضای سیاسی را بالا می‌بردند اما شما به‌طور جدی روی هر 30 نفر کار کنید و اگر هم نمی‌شناسید سؤال کنید ما احتیاج به رأی 30 نفر داریم البته به 46 که  خبرگان رهبری می‌شود و لیست را کامل کنید زیرا همه یکسان هستند و ما مجبوریم که لیست اعلام کنیم.

عارف در پایان خاطر نشان کرد: خداوند توفیق بدهد که آن میثاقی که امام (ره) بستیم را مجدد ببندیم و انشالله پیروزی مردم که در نظر رأی حداکثری اصلاحات است صورت گیرد .

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، عارف ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار