مدیر اجرایی اسب دوانی فدراسیون سوارکاری گفت: پیست گنبد رد خاورمیانه همتا ندارد به همین دلیل باید به فکر زیباسازی و رفع مشکلات ژان باشیم.

 حکیم ایگوری مدیر اجرایی مسابقات اسب دوانی فدراسیون سوارکاری در گفت‌و گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسابقات اسب دوانی کشور حدود دو سالی است با تلاش فدراسیون بدون تعطیلی در حال برگزاری است.
 
حتی در زمستان نیز مسابقات برگزار می‌شود. تنها در ماه مبارک رمضان و اسفند ماه به دلیل بازیابی اسب ها این رقابت‌ها تعطیل می‌شود. کورس اسب دوانی هر هفته روزهای پنج شنبه و جمعه دنبال می شود.

وی ادامه داد: هفته 27 کورس زمستانه شهر گنبد با 68 راس اسب در هوای بسیار مطبوعی برگزار شد و 46 میلیون و پانصد هزار تومن به چابک سواران برتر اهدا شد. طبق قوانین ده درصد از جایزه به سوارکار میرسد و بقیه به مالک. البته این موضوع به قرارداد بین مالک و سوارکار بستگی دارد.
 
مدیر اجرایی اسب دوانی فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: امکانات موجود سوارکاری در گنبد کاووس سالهای بسیار دور ساخته شده است. اخیرا با کمک شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی موفق شدیم. پیست گنبد استاندارد سازی کنیم که این موضوع در روند بازی‌ها و جذب تماشاگران بسیار موثر بوده است. با توجه به حجم بالای گردشگر در این استان برای بهبود جایگاه تماشاگران و سایر امکانات پیست باید تلاش شود.
 
ایگوری خاطرنشان کرد: هم اکنون باید به فکر زیبا سازی پیست سوار کاری گنبد باشیم زیرا این پیست یکی از زیباترین پیستهای خاورمیانه است.
 
گفتنی است هفته 29 کورس زمستانه گنبد 22 بهمن به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار