تقویم روزانه فوتبال

ستاره منچستر یونایتد، رویای ایران را بر باد داد

تقویم امروز فوتبال به مهترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 23 بهمن (12 فوریه) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبال به مهترین اتفاقات دنیای فوتبال که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.
 
*تساوی ایران و کره جنوبی در آزادی
23 بهمن 1387، تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 برابر کره جنوبی قرار گرفت که با نتیجه یک بر یک متوقف شد. این دیدار در ورزشگاه آزادی انجام شد و ابتدا جواد نکونام در دقیقه 58 تیم ما را از حریف پیش انداخت. اما پارک جی سونگ در دقیقه 82 ، دروازه شاگردان علی دایی را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. داور این مسابقه بنجامین ویلیامز استرالیایی بود ، داوری که آن زمان هنوز برای ما ناشناخته بود و حس فعلی را به او نداشتیم.

پارک جی سونگ ، ستاره آن زمان منچستر یونایتد در بازی برگشت در کره جنوبی نیز که به تساوی یک بر یک انجامید، باز هم دروازه ما را باز کرد و مانع رفتن تیم ملی ایران به جام جهانی 2010 شد. آن مسابقه ، آخرین دیدار در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 بود و تیم ما فقط با پیروزی برابر کره به جام جهانی صعود میکرد اما پارک جی سونگ در دقیقه 80 جواب گل مسعود شجاعی را داد و بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا تیم ما از صعود به جام جهانی باز بماند.
 
*کاکا ایتالیایی شد
12 فوریه 2007 ، کاکا ، ستاره برزیلی میلان پاسپورت ایتالیایی گرفت و شهروند این کشور شد اما همچنان برای تیم ملی برزیل بازی کرد.

کاکا از سال 2003 از سائوپائولو با مبلغ 5/8 میلیون یورو به میلان پیوست و به سرعت تبدیل به ستاره این تیم شد. عملکرد و پیشرفت خوب او در میلان باعث شد تا در سال 2007 ، توپ طلا را برنده شود. در میانه های همان فصل او برای دریافت پاسپورت ایتالیایی خود اقدام کرد و در 12 فوریه او رسما شهروند ایتالیا شد. البته او همچنان برای تیم ملی برزیل بازی میکرد و شهروند برزیل نیز محسوب میشد. این اقدام فقط به میلان کمک کرد تا کاکا جزو سهمیه اروپایی آنها محسوب شود .
کاکا بعد از دریافت پاسپورت ایتالیایی خود ، گفت که افتخار میکنم که حالا هم برزیلی هستم و هم ایتالیایی و از این اتفاق بسیار خوشحال هستم. این کار نه تنها به من بلکه به میلان نیز کمک میکند.

کاکا تا سال 2009 در میلان ماند و سپس با مبلغ 68.5 به رئال مادرید پیوست.
 
*بهترین پیروزی تاریخ منچستر یونایتد در اف ای کاپ
12 فوریه 1949، منچستر یونایتد با درخشش جک رولی بهترین پیروزی تاریخ خود را در اف ای کاپ به دست آورد و با هشت گل تیم تیم یئوویل تاون را شکست داد.

منچستر یونایتد که چهارمین سال پیاپی بود که مت بازبی را روی نیمکت تیم خود داشت ،در دور پنجم اف ای کاپ برابر یئوویل تاون قرار گرفت و این دیدار که در ورزشگاه مین رود، ورزشگاه اختصاصی منچستر سیتی برگزار شد ( به علت تعمیرات ورزشگاه اولدترافورد) با هشت گل این تیم راشکست داد. در این مسابقه جک رولی پنج گل از هشت گل تیمش را به ثمر رساند. او با 212گل بعد از بابی چارلتون با 249 و دنیس لاو با 237 گل ، سومین گلزن برتر تاریخ منچستر یونایتد است.
 
*رکورد شکنی رائول در تیم ملی
12 فوریه 2003 ، رائول گونزالس دو گل در جریان پیروزی سه بر یک اسپانیا برابر آلمان به ثمر رساند و به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. 

رائول اولین بازی ملی خود را  در سال 1996 انجام داد  و در سال 2002 ، کاپیتان تیم ملی اسپانیا شد.  در دیدار دوستانه اسپانیا و آلمان که در سال 2003 انجام شد و در تیم خود را برای مسابقات یورو 2004 آماده می کردند ، رائول گل اول مسابقه را برای اسپانیا به ثمر رساند. با این گل ، او تعداد گلهای خود در تیم ملی را به 30 رساند و با شکست رکورد فرناندو هیرو که 29 گل به ثمر رسانده بود ، بهترین گازن تاریخ تیم ملی اسپانیا شد. رائول در آن مسابقه که اسپانیا سه بر یک پیروز شد ، یک گل دیگر نیز به ثمر رساند.

او تا سال 2006 برای تیم ملی بازی کرد و تعداد گلهای خود را به 44 رساند اما داوید ویا در سال 2011 رکورد او را شکست و اکنون ویا با 59 گل ، بهترین گلزن تاریخ اسپانیا است.
 
*پیروزی دراماتیک لیل بر بوردو
12 فوریه 2012 ، یک مسابقه دراماتیک در لیگ 1 فرانسه انجام شد که در آن تیم لیل نتیجه چهار بر یک باخته را پنج بر چهار از بوردو میبرد.

آن زمان لیل در جایگاه سوم قرار داشت و با 10 امتیاز کمتر نسبت به مون پولیه و پاری سن ژرمن که در صدر جدول بودند. بوردو نیز در جایگاه نهم قرار داشت و دیدار رفت دو تیم با نتیجه یک بر یک به پایان رسیده بود.

اما دیدار برگشت مسابقه ای بسیار عجیب بود. در همان دو دقیقه اول مسابقه ، تیم بوردو به گل رسید.اما لیل در دقیقه هشتم کار را به تساوی کشاند. 9 دقیقه بعد بوردو دوباره گل زد و نیمه اول با برتری دو بر یک بوردو به پایان رسید. با شروع نیمه دوم بوردو دو بار دیگر در دقایق 50 و 60 گلزنی کرد و نتیجه را چهار بر یک کرد. اما لیل به بازی برگشت و ادن آزارد دقیقه 65 ، متیو دبوشی دقیقه 75 و نولان روکس دقیقه 90 سه گل برای لیل به ثمر رساندند تا نتیجه مساوی شود . در حالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند ،  اوبرانیاک گل پنجم را برای لیل در دقیقه 93 به ثمر رساند و لیل پنج بر چهار پیروز شد. در پایان فصل لیل در لیگ سوم و بوردو پنجم شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار