همزمان با دهه مبارک فجر، سامانه پخش تصاویر تلویزیونی HD در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سامانه پخش تصاویر تلویزیونی HD به صورت ویدئو کنفرانس و به صورت همزمان با سراسر کشور، با حضور اعضای شورای معاونین رسانه ملی، آغاز به کار کرد. 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: برای راه اندازی بسته TS3 یا همان فرستنده سوم دیجیتال، 2 میلیارد ریال از اعتبارات ملی صدا و سیما هزینه شده است. 

مهرداد عظیمی افزود: از این پس امکان دریافت تصاویر شبکه های تلویزیونی  iFilm، presstv ، HD و الکوثر با کیفیت HD برای 25 درصد از جمعیت این استان فراهم شده است.  

وی، با اشاره به اینکه هم اکنون ساکنان شهرکرد، شهرک میرآباد، فرخ شهر، شهر کیان و نافچ، با استفاده از گیرنده های تلویزیونی دیجیتال، بر روی کانال های 36 یا 45 می توانند تصاویر این چهار شبکه را با فرمت HD دریافت کنند، خاطرنشان کرد: توسعه این سامانه برای دیگر نقاط استان به تدریج و از سال آینده در دستور کار این مرکز قرار دارد.  

عظیمی افزود: در حال حاضر 77 درصد از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری، برنامه های 20 شبکه تلویزیونی و 15 شبکه رادیویی را به صورت دیجیتال دریافت می کنند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.