نخست وزیر امارات متحده عربی روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، اسامی وزرای دولت جدید این کشور را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رسانه‌های عربی،" محمد بن راشد" نخست وزیر امارات که همزمان حاکم امارت نشین دبی نیز می باشد، نوشت: با مشورت محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی و تصویب ریاست دولت، تشکیل هیات دولت جدید را اعلام می کنم.

لیست وزرای امارات که محمد بن راشد آن را در اینترنت منتشر کرد، به قرار زیر است:

لبنی بنت خالد القاسمی وزیر مدارا و تسامح ( وزارتخانه ای برای نزدیک کردن آرای افراد جامعه به یکدیگر)
نجلاء محمد العور وزیر توسعه جامعه
ثانی الزیودی وزیر تغییرات آب و هوایی و محیط زیست
محمد البواردی وزیر دفاع
جمیله سالم المهیری وزیر آموزش عمومی
احمد بالهول وزیر آموزش عالی
عهود الرومی وزیر هماهنگی و برنامه
نوره الکعبی وزیر شورای ملی
شما المزروعی وزیر امور جوانان

شیخ محمد بن زاید چند روز پیش در حاشیه اجلاس جهانی دولت ها که از 18 بهمن در دبی در حال برگزاری است، از تغییرات اساسی در ساختار دولت فدرال این کشور خبر داده بود.

دولت این کشور هم چنین قصد دارد که بیشتر بخش خدمات را به بخش خصوصی واگذار کند.

تغییرات جدید در دولت جدید امارات شامل ایجاد پست‌هایی چون وزیر خوشبختی، وزیر مدارا و تسامح و ایجاد دو شورا برای دانشمندان اماراتی و جوانان این کشور است.

نکته قابل توجه این است که مدیریت شورای جوانان این کشور را یک دختر جوان 22 ساله اماراتی برعهده خواهد داشت که انتصاب دختری جوان با این سن و سال کم در یک پست ارشد دولتی، در این کشور بی سابقه بوده است.

همچنین بیشتر افراد اعلام شده از خاندان سلطنتی امارات متحده عربی نبوده و این موضوع نیز در این کشور بی سابقه ارزیابی شده است.

از سوی دیگر، با بررسی اوضاع اقتصادی که به دلیل کاهش قیمت نفت برای امارات پیش آمده، ادغام یا حذف برخی وزارتخانه‌ها و یا ایجاد وزارتخانه‌های جدید ضروری اعلام شده است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار