دور مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان با برگزاری دیدارهای هفته بیست و دوم به پایان رسید تا تیم‌های راه یافته به پلی‌آف در آستانه مرحله جدیدی قرار بگيرند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و دومین هفته از رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست عصر امروز با برگزاری چهار دیدار برگزار شد تا پرونده مرحله مقدماتی این رقابت‌ها بسته شود.

در حالی که در پایان هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر والیبال، چهره هشت تیم راه یافته به مرحله پلی‌آف و حذفی این رقابت‌ها مشخص شده بود، با برگزاری دیدارهای هفته بیست و دوم که هفته پایانی دور مقدماتی هم محسوب می‌شد، تیم‌ها جایگاه‌های نهایی خود در جدول رده‌بندی را شناختند.

این هفته چهار دیدار در شهرهای ورامین، تبریز، ارومیه و گنبد برگزار شد. که طی آن تیم‌های بانک سرمایه، شهردارى اروميه، متین صالحین ورامین و شهردارى اروميه مقابل حریفان خود به برتری رسیدند تا آخرین برندگان مرحله مقدماتی مسابقات لقب بگیرند.

سالن شهید اقدمی شهر تبریز میزبان حساس‌ترین دیدار هفته پایانی این رقابت‌ها بود. جایی که تیم شهرداری تبریز و ثامن‌الحجج خراسان نبردی سخت را برای کسب جایگاه چهارمی این رقابت‌ها با هم برگزار کردند. ثامن‌الحجج خراسان و شهرداری تبریز هر دو هفته بیست و یکم را به ترتیب با پیروزی مقابل تیم‌های کاله و بانک سرمایه پشت سر گذاشته بودند و برای قرار گرفتن در جایگاه چهارم و درست چسبیده به مثلث مدعیان از انگیزه زیادی برخوردار بودند.

این دیدار که از ساعت 17 آغاز شده بود در پایان با برتری ٣ بر ٢ تیم شهردارى تبريز به پایان رسید. با اين نتيجه و با وجود پيروزى تبريزى ها، در نهایت تیم ثامن الحجج خراسان در جايگاه خود باقى ماند و توانست به عنوان تیم چهارم راهی مرحله پلی آف این رقابت‌ها شود.

در دیگر دیدار این هفته از مسابقات تیم والیبال شهرداری ارومیه که جایگاه سومی خود در جدول رده بندی را تثبیت کرده بود، در دیداری تماشایی در سالن غدیر شهر ارومیه پذیرای تیم والیبال پیکان تهران بود. این دو تیم که فینالیست‌های فصلشذ گذشته مسابقات بودند، در حالی در ارومیه مقابل هم به میدان رفتند که دیدار رفت دو تیم در تهران با پیروزی سه بر صفر پیکانی‌ها به پایان رسیده بود و شاگردان جهانگیر سیدعباسی در تیم شهرداری ارومیه به شدت علاقه‌مند به پیروزی در این دیدار بودند. نبرد دو تیم پیکان و شهرداری ارومیه در سالن مملو از تماشاگر در پایان با برتری تیم والیبال ٣ بر يك شهردارى اروميه به پایان رسید. نتيجه اى كه تاثيرى در جايگاه دو تيم نداشت.

تیم صدرنشین بانک سرمایه هم که از مدت‌ها قبل صعود خود به پلی‌آف را تضمین کرده بود، هفته پایانی مرحله گروهی را با نبردی نسبتا آسان پشت سر گذاشت. شاگردان مصطفی کارخانه در شهر گنبد میهمان تیم بازرگانی جواهری گنبد بودند و موفق شدند با برتری سه بر يك مقابل میزبان خود ضمن حفظ صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی به هفدهمین پیروزی خود هم دست پیدا کند. تلاش این دو تیم در دیدار رفت هم منجر به کسب پیروزی سه بر یک برای شاگردان مصطفی کارخانه شده بود.

متین صالحین ورامین در هفته بیست و دوم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر والیبال در خانه پذیرای تیم والیبال آلومینیوم المهدی بندر عباس بود. تیم آلومینیوم که صعود به پلی‌آف را از دست داده بود به ورامین آمده بود تا در سالن شهید گل عباسی این شهر به مصاف متین برود. متین که به عنوان تیم هشتم صعودش به پلی‌آف قطعی بود در این دیدار توانست میهمان خود را به حساب سه بر صفر شکست دهد و با این پیروزی جای خود را با تیم آرمان ورزش اردکان در رده هفتم عوض کند.

دیدار دو تیم کاله مازندران و سایپا تهران هم که قرار بود در آمل برگزار شود، به دلیل انصراف تیم کاله از حضور در این دیدار لغو شد. تیم کاله هفته قبل و با شکست مقابل ثامن شانس خود را برای حضور در پلی آف از دست داد و تصمیم گرفت در هفته پایانی به میدان نرود. این دیدار از سوی سازمان لیگ با حساب سه بر صفر به سود سایپا اعلام شد. سایپا با کسب این سه امتیاز و این پیروزی 29 امتیازی شد و به عنوان تیم ششم به مرحله پلی آف رسید.

**نتایج کامل هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال:

بازرگانی جواهری گنبد يك – بانک سرمایه ٣
شهرداری ارومیه ٣ – پیکان تهران يك
متین صالحین ورامین ٣ – آلومینیوم هرمزگان صفر
شهرداری تبریز ٣ – ثامن الحجج خراسان ٢
رده بندى نهايى تيم ها در پايان دور مقدماتى به شرح زير است:
1- بانک سرمایه
2- پیکان
3- شهرداری ارومیه
4- ثامن الحجج خراسان
5- شهردرای تبریز
6- سایپا
7- میتن صالحین ورامین
8- آرمان ورزش اردکان
9- کاله مازندران
10- بازرگانی جواهری گنبد
11- آلومینیوم المهدی هرمزگان
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار