رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: تمامی معاملات املاک باید با کد رهگیری انجام شود.

تکذیب حذف کد رهگیری از معاملات املاکحسام عقبایی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص انتشار خبری مبنی بر حذف کدرهگیری  در معاملات املاک گفت: کد رهگیری از معاملات املاک حذف نشده است.
وی بابیان اینکه حذف کدرهگیری از معاملات املاک مربوط به معاملات نهادهای دولتی است افزود: البته در این خصوص نیز هنوز رای قطعی صادر نشده است و ممکن است با اصلاحیه ای روبرو شود.
عقبایی با اشاره به اینکه اجرای کد رهگیری مصوبه هیئت وزیران در سال 87 است،ادامه داد: همه مشاوران املاک مکلف هستند که کلیه معاملاتشان را با درج کد رهگیری انجام دهند.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تصریح کرد:کلیه مشاوران املاک موظفند که در تمامی قراردادها اعم از فروش،خرید،اجاره و رهن کد رهگیری داشته باشند و در غیر این صورت طبق ماده 28 قانون نظام صنفی، واحدصنفی  متخلف لمب خواهد شد.

این درحالی است که رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران در خبری اعلام کرد که مردم دیگر نیازی به حضور در محل مشاوران املاک برای اخذ کد رهگیری ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام ...
**کد رهگیری املاک لغو نشده** و فقط دیوان عدالت جهت تسهیل کار دفاتر اسناد رسمی ، و اداره امور مالیاتی جهت صدور مفاصا حساب مالیاتی ، الزام کد رهگیری را برای برخی از معاملاتی که نیاز به مشاور املاک نداشته را "اختیاری" کرده است ...
**داشتن کد رهگیری بهتر است !
مانند :
- احکام قطعي دادگاهها
- واگذاري از طريق انتقال قهري (ارث)
- ستاد اجرايي فرمان امام(ره)
- انتقال از طريق تعاوني هاي مسکن به اعضاي مربوطه
- نقل و انتقالات مربوط به شهرداريها
- اجرائيات ثبت و نهادهاي عمومي غيردولتي

توجه :
بغیر از موارد بالا، کلیه قراردادهایی که در مشاور املاک تنظیم میشوند، همانند گذشته نیاز به "کد رهگیری" دارند و بدون کد رهگیری فاقد اعتبار میباشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
باسلام چرا باید اتحادیه دفتر خانه ها صدور کد رهگیری را زیر سوال ببرد مردم با دریافت کد رهگیری اطمینان خاطر داشتند ایشان به وضعیت دفترخانه ها برسند من سابقه دارم که فروشنده ملک 4 نفر بلامناصفه شریک بودند متصدی دفتر خانه برای اینکه در یافتی را بالا ببرد گفت باید 4 فقره پرونده تشکیل و هزینه 4پرونده را دریافت مثلا 4فقره هزینه استعلام 4 فقره هزینه کپی برداری دریافت می نمایند و مشتری در مقابل کار شده قرار میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
من يك مشاور املاك هستم كه بيش از 20 سال كار در امور ملكي انجام مي دهم . از موقعي كه كد رهگيري گذاشته شده 90 % معاملات مسكن به روز شده و از كلاهبرداري متعاملين كم شده و املاك با خيال راحت مي تواند از اينترنت استعلام متعاملين را دريافت كند ، و ديگر طرفين نمي توانند در مبايعه نامه دستكاري كنند و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
با سلام
چرا دولت اجازه نمیده دفاتر اسناد رسمی کد رهگیری را خودشان دریافت نمایند اگه شخصی بخواهد امواتشو به فرزندش واگذار کنه باید حتما به مشاوران املاک مراجعه کنه وکلی هزینه بکنه تا کد رهگیری دریافت کنه در غحالیکه اگر دفاتر اسناد رسمی بتونند کد رهگیری رو دریافت کنند یگر نیازی به هزینه اضافی نیست در ضمن امنیت معاملات نیز رعایت میشه
-
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
مگه دیوان عدالت رای نداد نمیخواد ؟!
آخرین اخبار