سفیر جمهوری ارمنستان در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت : منطقه آزاد ارس پتانسیل ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آرداشس تومانیان در این نشست گفت : آرامش و امنیت این منطقه سرمایه گذاران ارمنستانی را برای حضور در ایران و به خصوص منطقه آزاد ارس علاقمند کرده است .

وی افزود : آشنایی سرمایه گذاران ارمنی با اولویت ها و مزایای منطقه آزاد ارس و ایجاد دفاتر خدماتی برای انجام مراحل قانونی سرمایه گذاری از عوامل مهم جذب سرمایه گذار است .

تومانیان در پاسخ به طرح مساله آلودگی رود ارس با ورود فاضلاب صنعتی ارمنستان گفت : رود ارس همچنانکه برای ایران اهمیت دارد برای ارمنستان نیز مهم است و در راستای رفع مشکل زیست محیطی اقدامات پیشگیرانه در دست اقدام است .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در این نشست با تاکید بر لزوم توسعه سرمایه گذاری مشترک بین بخش های خصوصی دوکشور ایران و ارمنستان گفت : منطقه آزاد ارس آماده میزبانی از سرمایه گذاری های مشترک است .

عرب باغی افزود : سرمایه گذاری های مشترک و تولید بر اساس مواد اولیه موجود در دوکشور با استفاده از مزایای سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس موجب توسعه اقتصادی دو طرف می شود .

عرب باغی با دعوت از سرمایه گذاران ارمنستانی برای سفر به منطقه آزاد ارس اعلام کرد : با برنامه ریزی های انجام شده تیم های تخصصی از کارشناسان سازمان برای معرفی مزایای منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاران ارمنی اعزام می شوند .

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این نشست با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان جلفا و جمهوری ارمنستان گفت : دوره پسا تحریم شرایط بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاری در ایران بوجود آورده است که در این راستا منطقه آزاد ارس مورد توجه صاحبان صنعت کشورهای همسایه است.

زاهد محمودی امنیت را مهمترین شاخصه سرمایه گذاری در یک منطقه عنوان کرد و گفت : شهرستان مرزی جلفا از امن ترین مرزهای ایران اسلامی است و سرمایه گذارانی که منطقه آزاد ارس رو برای فعالیت انتخاب میکنند هیچ گونه دغدغه ای برای امنیت سرمایه هاشون ندارند.

وی تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران و ارمنستان را بسیار خوب دانست و گفت : علاوه بر اینکه از حضور تجار و بازرگانان در خاک ایران استقبال میکنیم آمادگی داریم ترانزیت کالا فی مابین را نیز طریق مرز نوردوز توسعه دهیم.

محمودی دربخش دیگری سخنان خود سرازیر شدن پسآب کارخانه مس به رودخانه ارس در آنسوی مرز را تهدیدی جدی برای محیط زیست و الودگی رودخانه ارس عنوان کرد و گفت : در سفر چند ماه اخیر معاون اول ریاست جمهوری ایران توافق شده تا سال 2016 این پساب جمع آوری شود.

فرماندار شهرستان جلفا افزود: آلودگی آب رودخانه ارس به واسطه پسآب این کارخانه نه تنها آبزبان و زندگی ساکنین منطقه بلکه کشاورزی در سواحل ارس را تحت تاثیر قرار داده است.

جمهوری ارمنستان از طریق مرز نوردوز و پل احداثی بر روی رودخانه ارس با کشورمان ارتباط زمینی دارد.

ضمنا سفیر ارمنستان در ایران از صنایع فعال و سایت گلخانه منطقه آزاد ارس بازدید کرد . 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.