قطع درختان قدیمی در مسیر ساماندهی رودخانه

فرماندار شمیرانات گفت: درختان قطع شده در شهرستان لواسانات عموماً قدیمی و خشک بوده و در مسیر پروژه طرح ساماندهی مسیر رودخانه قرار داشتند.

قطع درختان قدیمی در مسیر ساماندهی رودخانه
عزت الله خانمحمدی، فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قطع درختان شهرستان لواسانات، اظهار داشت: با توجه به طرح ساماندهی مسیر رودخانه در لواسانات شهرداری این منطقه چند اصله از درختان خشک و نیمه خشک که عمر خود را کرده و همچنین در مسیر پروژه بودند را قطع کرده است. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری لواسانات در خصوص اجرای پروژه ساماندهی مسیر رودخانه ملزم به رعایت نکات قانونی است، تأکید کرد: این طرح با هماهنگی سازمان آب منطقه لواسانات، سازمان محیط زیست و همچنین مشاوره از سوی این سازمان انتخاب، مورد مطالعه و در مرحله اجرایی شدن قرار گرفته است.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: این پروژه ارزشمند با هدف ساحل سازی و به منظور جلوگیری از ورود رسوب بیشتر به آبهای سد لتیان و بهره برداری شهروندان درحال انجام است.

خانمحمدی در خصوص قطع درختان توسط شهرداری تأکید کرد: عمده درختان قطع شده قدیمی و خشک بودند که با اخذ مجوز از کمیسیون ماده 7 و تشریفات قانونی کاشت حدود 3 هزار و 700 نهال در این محدود به منظور جایگزین شدن در دستور کار شهرداری لواسانات قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: درختان پوسیده و خشک شده نه تنها هیچ گونه فایده ای برای محیط زیست نداشته، بلکه موجب بروز خسارات جانی و مالی به افرادی می‌شود که برای تفریح به حاشیه رودخانه لواسانات می‌روند.

خانمحمدی در پایان گفت:شهرداری منطقه لواسانات به منظور حفظ توسعه فضای سبز منطقه، 12 هزار اصله نهال در حوزه شهری  درختکاری کرده است.

انتهای پیام/                                                                              

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار