اینترنشنال بیزینس تایمز: بحران اقتصادی در اوکراین و تأثیر آن در آینده این کشور

با توقف اعطای وام از سوی صندوق بین‌المللی پول، سیاستمداران جوان در تلاش برای تحقق اصلاحات در اوکراین هستند.

اینترنشنال بیزینس تایمز: بحران اقتصادی در اوکراین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اینترنشنال بیزینس تایمز در مطلبی نوشت: هفته جاری، هفته‌ای پرمشغله برای ناتالیا کَتسِر-بوسکوواسکا بوده است. این نماینده جوان پارلمان اوکراین در روز سه‌شنبه جلسه‌ای را با موضوع توسعه پایدار در سازمان ملل ترتیب داد. سپس به تگزاس رفت تا در جلسه مهمی در خصوص انرژی شرکت کند. هدفی که او دنبال می‌کند زیر و رو کردن و کالبدشکافی بخش فساد زده انرژی در کشورش است؛ کشوری که همزمان با تأخیرها و کارشکنی‌های صندوق بین‌المللی پول در پرداخت کمک‌های مالی، در گیر و دارِ بی‌ثباتیِ سیاسیِ روزافزون است.

او معتقد است که اقتصاد اوکراین ضعیف است و مردم این کشور از بحران اقتصادی رنج می‌برند. او پارلمان اوکراین را به چند دسته‌گی متهم کرد و رویکرد آن را هم‌جهت با متزلزل کردنِ ائتلاف و اقدام عجولانه برای انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

شرط صندوق بین‌المللی پول برای پرداخت کمک مالی 40 میلیارد دلاری به اوکراین، تحقق اصلاحات در جهت تقویت اقتصادی است که در هفته گذشته، ارزش پول رایج آن به حداقل میزان طی یک سال گذشته رسیده است.

به گزارش رویترز، ناتالیا یارسِکو، وزیر اقتصاد در شبکه‌ای اوکراینی گفته است: «به نظر من، رویکرد صندوق بین‌المللی پول در قبال اوکراین سیاسی نیست، بلکه آنها منتظر مشخص شدنِ مقامات اجراییِ اوکراین هستند و اینکه آیا این مقامات برای فراهم کردنِ شرایطی که باعث شد صندوق 6.7 میلیارد دلار به اوکراین کمک مالی کند احساس مسئولیت خواهند کرد یال خیر.»

البته ناتالیا کَتسِر-بوسکوواسکا در این رابطه می‌گوید: «من همیشه خوش‌بینم. به هر حال، در حوزه سیاست، هیچ کس تحقق زودهنگام اهداف را وعده نمی‌دهد. من هرگز در مورد شرایط پیش رو در سیاست و اقتصادِ اوکراین توهم آن را نداشته‌ام که ما بی هیچ دردسری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به موفقیت دست خواهیم یافت.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار