یکی از مزایای این برنامه این است که به شما کمک می کند تا در حوزه فعالیت های تخصصی خود و مجموعه کارهایتان همیشه به روز باشید و در مرزهای دانش و علوم مرتبط قرار بگیرید.
اما باید هنگام استفاده از این برنامه چند نکته مهم را در نظر بگیرید چون شما با اسم و رسم شغلی و کسب و کارتان سروکار دارید و باید سعی کنید نامی درخشان از خود بر جای گذارید.
یکی از نشانه های حرفه ای بودن شما، چگونگی طرز استفاده از این شبکه اجتماعی است. برخورد شما در لینکدین سواد فرهنگی شما را نشان می دهد و در جذب مخاطب می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. این محیط، یک مکان عمومی اغست و چون صفحه شما شخصی است حق ندارید هرکاری دلتان می خواهد انجام دهید. باید به دیگران احترام بگذارید و از گذاشتن پست ها و مطالب بی ربط و نامناسب بپرهیزید.
مجید کثیری که یکی از افراد موفق در حوزه ارتباط سازی در این شبکه تجاری است می گوید: " در محیط لینکدین، فضای عرف تجاری کشور حاکم است. فرهنگ این فضا مبتنی بر اصول حرفه ای است. مطالب شما در لینکدین و ارتباطات شما باید دقیقا نماینده روش شما در کسب و کار و تجارتتان باشد. در این فضا هدف فروش نیست بلکه ارتباط سازی است. در این فضا اصل بر احترام متقابل است، همان طور که به مشتری یا مدیر یا تامین کنندگانتان احترام می گذارید. فرهنگ این فضا با مسائل غیر کاری و حرفه ای بیگانه است. اصولا لینکدین به وجود آمده تا فضایی برای رشد و پیشرفت حرفه ای با استفاده از به اشتراک گذاری تجربیات کاری باشد، فضایی که به ایجاد هم افزایی شغلی و حرفه ای بینجامد."
پس از گذاشتن مطالب غیرمرتبط، شخصی، تبلیغات مستقیم و غیر تخصصی بپرهیزید.
اگر سعی نکنید با قرار دادن یک محصول در پروفایل خود آن را بفروشید. با این کار فقط برند خود را خراب می کنید و باعث می شود دیگران شما را مخفی و یا Ignore کنند. برای اینکه بازاریابی موفقی داشته باشید بهتر است مطالبی را به اشتراک بگذارید که مخاطب شما را جذب کند و خواننده از خواندن آن مطالب استفاده کند.
گروه های تخصصی یا LinkedIn Groups می توانند به رشد شما در لینکدین کمک کنند. سعی کنید مطالب مرتبط را به اشتراک گذاشته و نظرات و مباحث افراد دیگر را نقد و بررسی کنید. هر یک از پست ها و کامنت های شما می تواند نشان گر میزان اطلاعات و توانایی های شما باشد که درهایت می تواند موجب دیده شدن پروفایل شما (profile view) و در نهایت جذب ارتباطات جدید شود.
در نهایت، این ها تنها بخشی از استراتژی هایی است که می توانید با به کار گیری آن ها یک تجارت آنلاین موفق داشته باشید. این شبکه اجتماعی مکانی است برای اثبات حرفه و تخصص شما پس سعی کنید حرفه ای رفتار کنید.
گزارش از شکوه نیروبخش
انتهای پیام/