چرا من هم باید عضو لینکدین شوم؟

بسیاری از افراد هستند که در دنیای کسب و کار امروز در شبکه های اجتماعی مجازی به دنبال فرد متخصص یا خدمات خود هستند.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در عصر ارتباطات، شبکه های اجتماعی نقش عمده ای در زندگی انسان ها بازی می کنند. عضویت جهانی در شبکه هایی که وابستگی دولتی ندارند از جهاتی می تواند پرخطر و از جهات دیگر سودمند باشند. 

بسیاری از کاربران، با عضو شدن در شبکه های اجتماعی مختلف، علاوه بر سرگرمی، اهدافی چون کسب و کار و علم آموزی دارند. اما در میان تمامی شبکه های اجتماعی، "لینکدین" بهترین ابزار برای کارهای حرفه ای و کسب کار شماست.لینکدین یک شبکه اجتماعی قدرتمند است که جنبه عملی آن نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی می چربد. این روزها اکثر افراد در شبکه های اجتماعی مختلف به دنبال متخصص و یا خدمات مورد نظرشان هستند. پس با یک طراحی مناسب و مدیریت پروفایل لینکدین خود می توانید در حرفه تان شناخته شوید.

در واقع این شبکه اجتماعی لقب بزرگترین سوشال نتورک کسب و کار را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر عضو لینکدین هستند. 

چرا من هم باید عضو لینکدین شوم؟//گزارش

اساس کار این شبکه اجتماعی ساختن یک پروفایل کاملا حرفه ای است که از آن پس به عنوان رزومه کاری شما در فضای مجازی مورد استفاده قرار می گیرد.چگونگی بهره بردن از این شبکه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است چه بسا افرادی که به علت استفاده ناشیانه از این شبکه اجتماعی به اعتبار و نام حرفه ای خود آسیب زده اند. 

پیش از هرچیز یک پروفایل حرفه ای بسازید چون این پروفایل رزومه شما را نشان می دهد. سعی کنید کلیه اطلاعات تحصیلی، تخصص ها، تجارب و مهارت های خود را به طور درست و کامل در قسمت "edit  your profile" کامل کنید. عکس مناسب فراموش نشود.

در هنگام نوشتن پروفایل سعی کنید یک خلاصه از مشخصات کلی خود بنویسید و نیز از تیتر استفاده کنید. این کار کمک می کند که شما حرفه ای تر به نظر برسید.

به منظور اینکه پروفایل شما هنگام سرچ در این وب سایت از دیگر پروفایل ها بالاتر بیایید و سریع تر پیدا شود، سعی کنید در خلاصه و تیترهای پروفایل خود از تگ ها و کلید واژه های کاربردی و کلیدی استفاده کنید.  

چرا من هم باید عضو لینکدین شوم؟//گزارش

یکی از مزایای این برنامه این است که به شما کمک می کند تا در حوزه فعالیت های تخصصی خود و مجموعه کارهایتان همیشه به روز باشید و در مرزهای دانش و علوم مرتبط قرار بگیرید.

اما باید هنگام استفاده از این برنامه چند نکته مهم را در نظر بگیرید چون شما با اسم و رسم شغلی و کسب و کارتان سروکار دارید و باید سعی کنید نامی درخشان از خود بر جای گذارید.

یکی از نشانه های حرفه ای بودن شما، چگونگی طرز استفاده از این شبکه اجتماعی است. برخورد شما در لینکدین سواد فرهنگی شما را نشان می دهد و در جذب مخاطب می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. این محیط، یک مکان عمومی اغست و چون صفحه شما شخصی است حق ندارید هرکاری دلتان می خواهد انجام دهید. باید به دیگران احترام بگذارید و از گذاشتن پست ها و مطالب بی ربط و نامناسب بپرهیزید. 

مجید کثیری که یکی از افراد موفق در حوزه ارتباط سازی در این شبکه تجاری است می گوید: " در محیط لینکدین، فضای عرف تجاری کشور حاکم است. فرهنگ این فضا مبتنی بر اصول حرفه ای است. مطالب شما در لینکدین و ارتباطات شما باید دقیقا نماینده روش شما در کسب و کار و تجارتتان باشد. در این فضا هدف فروش نیست بلکه ارتباط سازی است. در این فضا اصل بر احترام متقابل است، همان طور که به مشتری یا مدیر یا تامین کنندگانتان احترام می گذارید. فرهنگ این فضا با مسائل غیر کاری و حرفه ای بیگانه است. اصولا لینکدین به وجود آمده تا فضایی برای رشد و پیشرفت حرفه ای با استفاده از به اشتراک گذاری تجربیات کاری باشد، فضایی که به ایجاد هم افزایی شغلی و حرفه ای بینجامد." 

پس از گذاشتن مطالب غیرمرتبط، شخصی، تبلیغات مستقیم و غیر تخصصی بپرهیزید. 

اگر سعی نکنید با قرار دادن یک محصول در پروفایل خود آن را بفروشید. با این کار فقط برند خود را خراب می کنید و باعث می شود دیگران شما را مخفی و یا Ignore کنند. برای اینکه بازاریابی موفقی داشته باشید بهتر است مطالبی را به اشتراک بگذارید که مخاطب شما را جذب کند و خواننده از خواندن آن مطالب استفاده کند. 

گروه های تخصصی یا LinkedIn Groups می توانند به رشد شما در لینکدین کمک کنند. سعی کنید مطالب مرتبط را به اشتراک گذاشته و نظرات و مباحث افراد دیگر را نقد و بررسی کنید. هر یک از پست ها و کامنت های شما می تواند نشان گر میزان اطلاعات و توانایی های شما باشد که درهایت می تواند موجب دیده شدن پروفایل شما (profile view) و در نهایت جذب ارتباطات جدید شود.

در نهایت، این ها تنها بخشی از استراتژی هایی است که می توانید با به کار گیری آن ها یک تجارت آنلاین موفق داشته باشید. این شبکه اجتماعی مکانی است برای اثبات حرفه و تخصص شما پس سعی کنید حرفه ای رفتار کنید.


گزارش از شکوه نیروبخش

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار