بزرگداشت روز موسیقی انقلاب اسلامی با تجلیل از استاد صمد رحیم زاده در تبریزبرگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر کل صدا وسیما مرکز آذربایجانشرقی در این مراسم گفت: تجلیل و پاسداشت هنرمندان باعث ماندگار شدن آنها در بین مردم می باشد.

لطیفی با بیان اینکه استاد صمد رحیم زاده یکی از هنرمندان برجسته استان می باشد ،گفت: عاطفی ،معنوی و انسانی بودن از ویژگی های اصلی آثار این استاد می باشد و اغلب این آثار نیز در رسانه ملی تولید شدند که دارای صمیمت و معنویت خاصی در بین مردم هستند و سالها در اذهان مردم ماندگار خواهد بود.

مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان نیز دراین مراسم گفت: یکی از چالشی ترین زمینه های فعالیت وزارت فرهنگ وارشاد موضوع پرداختن به موسیقی بومی استانها می باشد.

صفی پور اضافه کرد: هنر موسیقی فقط برای پرکردن اوقات فراغت نیست بلکه ضرورت و نشاط زندگی اجتماعی می باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان شصت آموزشگاه موسیقی داریم،گفت: مردم آذربایجان در همه زمینه های فرهنگی وهنری حرفی برای گفتن دارند و در همه صحنه ها سرزنده می باشند و دراین راستا نیز احداث حداقل 2 آموزشگاه موسیقی در شهرستان ها از برنامه های آینده اداره فرهنگ وارشاد استان می باشد.

صفی پور همچنین افزود: برای اولین بار در کشور پژوهشکده موسیقی مقام وآشیق سال آینده در تبریز راه اندازی خواهد شد.

در ادامه این مراسم با پخش آثاری از استاد صمد رحیم زاده که در زمینه موسیقی های انقلابی وحماسی از استادان برجسته استان می باشد با حضور مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی تجلیل شد.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.