یازدهمین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با حضور مسئولان کشوری واستانی امروز در تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در ابتدای این نشست ، معاون وزیر راه وشهرسازی ، با اشاره به این که از 2 میلیون واحد مسکن مهر کشور ، 400 هزار واحد در شهرهای جدید است گفت : دولت طرح های مسکن مهر را به خوبی به سرانجام می رساند.

نریمان افزود : توسعه شهرسازی ریلی و نیز ساخت شهرهای جدید بصورت مدرن و روش خصوصی سازی از برنامه های مهم دولت است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز با اشاره به سابقه 3 هزار ساله آذربایجان و افتخارات آن ، این منطقه را از مناطق باثبات و آرامش و توسعه یافته کشور دانست و گفت : برای رسیدن به ثبات و توسعه بیشتر در کشور ، سالانه نیازمند 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی داریم .

وی توافق برجام را یک موفقیت مهم تاریخی خواند و گفت : ثمره و اتفاق مهم این توافق ، پاره شدن زنجیر تحقیر بود که مهم تر از زنجیر تحریم است. به همین دلیل ، با تغییر تفکر و نگاه دنیا ، الان ایران امن ترین کشور منطقه معرفی می شود.

دکتر صالحی امیری ، دنیای امروز را دنیای مذاکرات و دیپلماسی خواند و گفت : این دولت ، دولت زمینی است نه آسمانی که از مقدسات استفاده ابزاری کند. به همین خاطر هم موفقیت خود را موفقیت مردم می داند.

وی ایجاد امید و نشاط عمومی ، ایجاد ثبات و آرامش ، انسجام و وحدت ملی ، کارآمدی و عمل به وعده ها را از برنامه ها و اولویت های دیگر دولت عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور هم با اشاره به این که زمین در مجموع حالش خوب نیست و درد دارد گفت : وضع دریاچه ارومیه و محیط زیست ایران از آن جمله است.

معصومه ابتکار ، جنگ و ناامنی و نیز جنگ انسان با طبیعت را از عوامل تهدید دنیا برشمرد وتاکید کرد : اگر بشر بیدار نشود ، این دو عامل در آینده دنیا را نابود خواهد کرد.

وی دولت اقای روحانی را دولت محیط زیست نیز خواند وافزود : دولت به لطف خدا و حمایت مردم دستاوردهای خوبی داشته و در عمر خود به وعده های خود عمل کرده و یا پیگیر آن هاست که مسائل محیط زیست از این دسته است.

ابتکار افزود : شرایط اقلیمی پیش آمده در ایران بسیار حساس اما فرصت کوتاه است. به همین خاطر برای جبران غفلت های گذشته باید ازفرصت ها بهتر بهره مند شویم.

استاندار آذربایجان شرقی هم با گزارشی از اوضاع استان ، این منطقه را امن ترین منطقه کشور خواند وگفت : در این عرصه دادگستری ، اطلاعات ، نیروی انتظامی و سپاه تلاش بسیار چشمگیری دارند.

جبارزاده اذربایجان شرقی را استان منتخب برای سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و گفت : این استقبال ماحصل امنیت و ثبات و حمایت های لازم در این حوزه در این استان است.

در این نشست همچنین تفاهم نامه تهیه و اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق در راستای حفاظت از تنوع زیستی کشور به امضای استاندار آذربایجان شرقی و رئیس سازمان محیط زیست کشور رسید و در پایان نیز از مسئولان تلاشگر در عرصه افتخارات ، امنیت و ثبات استان آذربایجان شرقی قدردانی شد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.