جشنواره شعر بسیج استان مرکزی با عنوان فصل بیداری در شهر خمین زادگاه امام راحل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این جشنواره گفت: فراخوان این جشنواره استانی از 15 دی ما ه سال جاری در سطح استان مرکزی انجام شد و تعداد 200 اثر به این دبیرخانه این جشنوارارسال شد.

حقیقی افزود: از تعداد آثار رسیده 10 اثر برگزیده استانی معرفی شدند که سه نفر حائز رتبه برترشده و به جشواره کشوری معرفی خواهند شد .

وی افزود:بسیج و مفهوم بسیجی بودن برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است که دربین جوانان و نوجوانان نظام جمهوری اسلامی متجلی شده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: بسیج در این برهه زمانی با بصیرت و تیزبینی در خط مقدم جبهه جنگ نرم و فرهنگی مسموم دشمن قراردارد و با قلم ، شعر ، ادبیات و فیلم به مقابله با دشمن می پردازد.

وی شعر را یکی از هنرهای ماندگار برای حفظ و صیانت ارزشهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و توضیح داد: انقلاب اسلامی توانست شاعران بسیجی نخبه و برجسته ای تحویل جامعه هنری دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری همایش ملی شعر ولایت در استان مرکزی در خردادماه سال آینده خبرداد و گفت: با تمهیدات اندیشیه شده این همایش همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام (ره) درشهرستان خمین برگزار خواهد شد.

از بین شرکت کنندگان شهرستانهای 12 گانه استان مرکزی محمد زارغی از شهرستان دلیجان رتبه نخست ، خانم فرحناز حمزه از اراک رتبه دوم و امید خسروی از خمین رتبه سوم را کسب کردند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اراک ، فرهنگ ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.