واکس: خیزش دونالد ترامپ، لحظه‌ای ترسناک برای سیاست آمریکا/ ترامپ، دروغگویی حرفه‌ای

به نوشته پایگاه اینترنتی واکس، نزدیک شدن ترامپ به تصدی سمت ریاست‌جمهوری آمریکا به قدری خنده‌دار است که ابعاد ترسناک آن را پنهان می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی واکس در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، روز دوشنبه تجمعی را در شهر منچستر ایالت نیو همپشایر برگزار کرد. 24 ساعت بعد او توانست با فاصله زیاد، رقبای هم‌حزبش را در انتخابات مقدماتی نیو همشایر کنار بزند و پیروز میدان شود.

رسانه‌ها که به پوشش نمایش‌های ترامپ عادت کرده‌اند، در لحظه اعلام نتایج به همراه او ابراز خوشحالی کردند؛ اما مسئله مهمتری در میان است.

بنابر این گزارش، بدون تردید تماشای ترامپ با آن صورت قرمز، عجیب و غیرقابل پیش‌بینی لذت‌بخش است. او بدون پرده و بی‌تعارف صحبت می‌کند. ماهرترین سیاستمدار آمریکا در سرگرم کردن دیگران در حال نزدیک شدن به بزرگترین شویی است که تاکنون تماشاگر آن بوده‌اید. این مسئله به قدری خنده‌دار است که ابعاد جدی و خطرناک آن را می‌پوشاند.

ترامپ خطرناکترین گزینه در تاریخ آمریکاست که می‌تواند به سمت ریاست‌جمهوری منصوب شود. او عقاید خطرناک و شخصیتی بی‌ثبات دارد. ترامپ نه تنها نژادپرست، عوام‌فریب و قائل به تبعیض جنسی است، بلکه خودپرست و قلدر نیز هست. او همیشه به قدری ماهرانه دروغ می‌گوید که فهمیدن این مسئله بسیار دشوار است.

مسئله‌ای که درباره او کمتر مورد توجه قرار گرفته است نداشتن شرم است. شاید بگویید شرم در سیاست جایی ندارد؛ اما ابزاری مهم است که سیاستمداران را از عوام‌فریبی باز میدارد.

 نگارنده این گزارش در انتها نوشت: هرچند موفقیت ترامپ در انتخابات اصلی غیرمحتمل است؛ اما بعید نیست. بنابراین احتمال قرار گرفتن آینده آمریکا در دستان او وجود دارد. او یک جوک یا دلقک نیست. مردی است که احتمال دارد در آینده درباره جنگ و صلح، قوانین و چگونگی حضور آمریکا در جامعه بین‌المللی تصمیم‌گیری کند. در نهایت باید گفت چیزی در ترامپ وجود دارد که ترسناک است و باید از خیزش او هراس داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار