شرق در گزارشی به آخرین تلاش‌های اصلاح‌طلبان برای نهایی‌کردن فهرست پرداخته است.

به گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه شرق در شماره امروز(چهارشنبه 21 بهمن) نوشت:

اصلاح‌طلبان در تهر‌ان و شهرستان‌ها مشغول انجام آخرین تدارکات برای نهایی‌کردن فهرست‌های خود هستند. بعد از آنکه شورای نگهبان در آخرین بررسی‌های خود وضعیت صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را اعلام کرد، برای جریان اصلاح‌طلب روشن شد که فقط می‌توانند روی تعداد انگشت‌شماری از نامزدهای ثبت نامی حساب کنند و بر‌این‌اساس برای نهایی‌کردن فهرست‌های خود رو به فراخوان آوردند.

در ستاد تهران، بررسی رزومه‌های ارسالی از سوی نامزدهایی که تأیید شده و علاقه‌مند به حضور در فهرست اصلاح‌طلبان تهران هستند، از روز گذشته آغاز شد. بر‌این‌مبنا یک عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به ایلنا گفته است حدود ٣٠٠ نفر از نامزدهای تأیید‌صلاحیت‌شده در این مدت به ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان مراجعه کردند که در ‌‌نهایت بعد از چند مرحله پالایش، ٧٠ نفر از آنها برای قرارگرفتن در فهرست اصلاح‌طلبان انتخاب شدند که بر اساس معیارهایی امتیازدهی شدند و ارزیابی اولیه از آنان صورت گرفت.

به گفته این عضو، روز گذشته آخرین جلسه برای انتخاب ٣٠ نفر نهایی از میان این ٧٠ نفر برگزار شد و احتمالا امروز فهرست تهران اصلاح‌طلبان نهایی خواهد شد. دراین‌میان احتمالا حضور چند چهره در فهرست قطعی می‌شود که می‌توان از این چهره‌ها نام برد: محمدرضا عارف، محمدعلي وكيلي، الیاس حضرتی، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان و عليرضا محجوب. الياس حضرتي و پروانه مافي كه به گزارش ایلنا از آخرین چهره‌های تأیید‌صلاحیت‌شده هستند به احتمال بسيار به فهرست اصلاح‌طلبان افزوده مي‌شوند. همچنين محمود صادقی، محسن دلاویز و حسن مهدوی، عبدالرحیم نوربخش، اسدالله عابدی و سید ولی علم‌الهدی از دیگر چهره‌هایی هستند که صلاحیت آنها برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأیید شده است.

اما در شهرستان‌ها بناست تا برای حوزه‌هایی که کاندیدایی باقی نمانده است، از دیگر حوزه‌ها قرض بگیرند. دلیل این رویداد هم افزایش رد صلاحیت‌ها در شهرستان‌ها بوده است. به‌همین‌دلیل، احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت، در گفت‌و‌گو با ایلنا، تأکید کرده است که با وجود شرایط به‌وجود‌آمده، اصلاح‌طلبان از رقابت شانه خالی نخواهند کرد و در این کارزار، فعال و پویا خواهند بود.

در‌همین‌راستا برنامه اصلاح‌طلبان در چارچوب اختیارات قانونی در حوزه‌های تک‌نماینده، تغییر حوزه انتخابیه برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلبان است و فهرست نهایی به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.