در نهمین روز دهه ی مبارک فجرانقلاب اسلامی،نوبت به شهرستان مرزی دهلران رسیدتابرای بهره برداری از طرحهای متعدد،میزبان کاروان مسولین انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  معاون امور عمرانی استاندار ایلام روز سه شنبه در آیین افتتاح وکلنگ زنی ۳۱ طرح عمرانی،خدماتی،کشاورزی گفت: برای اجرای این طرح ها بیش از 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

شاپور پولادی درآغازعملیات اجرایی دو طرح کشاورزی از جمله طرح شبکه های فرعی و تسطیح اراضی دویرج در سطح چهار هزار هکتار با اشاره به ظرفیت های مناسب بخش کشاورزی دهلران افزود: متناسب با این ظرفیت ها سرمایه گذاری های کلانی انجام گرفته و در فاز اول اجرای شبکه های فرعی دویرج ،چهار هزار هکتارازاین اراضی پایین دست آبیاری میشوند که پیش بینی میشود ظرف 2 سال بیش از 500 میلیارد ریال هزینه شود و برای چهار هزار نفر نیز اشتغالزایی شود.

وی به بهره برداری از یک واحد مرغداری 20 هزار قطعه ای و همچنین حذف نقاط حادثه خیز پیچ ویله در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: برای این طرح ها نیز اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این شهرستان گفت: سالانه بیش از 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخلی استان ایلام می شود..
 
بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز از اجرای شبکه های فرعی آبیاری در سطح 37 هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد. وبابیان اینکه 36 هزار هکتار از این اراضی در شهرستان مرزی دهلران است، افزود: برای اجرای شبکه های فرعی این شهرستان بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال هزینه می شود. 

وی از سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریالی دولت در بخش کشاورزی استان ایلام گفت وافزود: این میزان سرمایه گذاری برابر 70 درصد ظرفیت های گذشته است و این توجه موجب رونق و تحول بخش کشاورزی شده است. 

بازدار افزود: در دهه فجر همچنین بهره برداری و کلنگ زنی 40 پروژه در بخش کشاورزی استان ایلام با اعتباری بالغ بر یک هزار و 610 میلیارد ریال آغاز شده است. 

وی با اشاره به طرح احداث شبکه های فرعی دویرج در دهلران در سطح 4 هزار هکتار تاکید کرد: این پروژه در قالب سیستم کم فشار است و راندمان آبیاری آن بین 56 تا 60 درصد است و اراضی بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد.
 
بازدار افزود:  فاز دوم این پروژه شامل چهار هزار و 600 هکتار است که عملیات اجرایی مطالعات آن در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار ایلام بهمراه سایرمسوولین در ادامه در جشن انقلاب مردم روستای پتک اعراب بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران شرکت کردندوهمچنین باخانواده شهیدجبارنادعلی پور دیدار کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.