قزوین ؛

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در قزوین برگزار شد

همزمان با دهه مبارک فجر، همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی و خادمان هیات های حسینی در حسینیه ای امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین ؛مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این همایش  گفت: انقلاب اسلامی حادثه مهمی را در تاریخ معاصر جهان رقم زد و سایر کشورهای منطقه را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.

حجت الاسلام علی نعمت الهی افزود: انقلاب اسلامی ایران در مقطعی از زمان به وقوع پیوست که دوره بی میلی به خداوند، دین و ارزش های اللهی بود.

این مسوول فاصله گرفتن نسل جوان ازمفاهیم و ارزش های اسلامی را یکی از آفت های تهدید کننده انقلاب دانست و اظهار کرد: باید تلاش های جدی صورت پذیرد تا ضمن انتقال مفاهیم و ارزش های بلند انقلاب به نسل نوجوان و جوان، آنان را با اهداف و آرمان های اصیل انقلاب آشنا کنیم.

به گفته حجت الاسلام نعمت الهی، یکی دیگر از آسیب های فرهنگی و اجتماعی که جامعه ما در حال تجربه کردن آنست، بحران بی هویتی نسل جوان است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین هدف از برپایی این همایش را الگوسازی برای نسل نوجوان و جوان دانست و افزود: با با برگزاری چنین همایش هایی بی شک شاهد نهادینه شدن فرهنگ تکریم از خادمان حسینی(ع) در جامعه خود خواهیم بود.

حجت الاسلام نعمت الهی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف قیام امام حسین(ع)، بر لزوم جلوگیری از رواج بدعت و خرافه پرستی در عزاداری ها تاکید و خاطرنشان کرد: واعظان و مداحان وظیفه مهم خود را در راستای بصیرت افزایی و روشنگری نسل آینده در رابطه با واقعه عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت به نحو شایسته ای مورد اجرا بگذارند.

وی یادآور شد: مداحان ارزشی و پایبند به اصول دینی نقش اساسی در تعیین مسیر فکری برای اقشار مختلف جامعه داشته و با تزریق فرهنگ ناب اسلامی به عنوان یک عنصر ارزشمند فرهنگی و اسلامی ایفای نقش می کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.