رییس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی از تخصیص 2500 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛داود بهبودی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در مجموع برای پیشبرد برنامه ها و طرح های توسعه استان مبلغ 5000 میلیارد ریال از منابع دولتی تخصیص اعتبار شده بود که تا به امروز نیمی از آن تحقق یافت.

بهبودی با اشاره به اینکه 1700 پروژه ی نیمه تمام در استان وجود دارد اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه به اعتباری بیش از 300 هزار میلیارد ریال نیازمندیم که امید است با تحقق تمام و کمال وعده های دولتی تا پایان سال بخشی از این طرح ها را به سرانجام برسانیم.

بهبودی در ادامه به نادیده گرفته شدن نیازهای زیست محیطی در اجرای پروژه های سالیان قبل اشاره و خاطر نشان کرد و صیانت از داشته های زیست محیطی: رعایت استاندارهای روزاین حوزه بعنوان یکی از رویکرد های اصلی در برنامه توسعه پایدار استان با جدیت دنبال می شود.

وی ازسند چشم انداز توسعه استان بعنوان جامع ترین سند توسعه ی پنج ساله استان یاد کرد و خاطر نشان کرد: در این سند چشم انداز بیش از 480 هزارمیلیارد ریال پروژه پیش بینی شده است که تنها یک پنجم از محل اعتبارات دولتی تامین می شود.

بهبودی در ادامه به راه آهن میانه_ تبریز بعنوان یکی از مهمترین پروژه های زیر بنایی در دست اجرای مطابق سند چشم انداز استان اشاره کرد و افزود: این طرح با مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی در دست اجرا است و هم اکنون مراحل زیر سازی این طرح به اتمام رسیده.

بهبودی در ادامه خاطر نشان کرد: اعتبار سهم دولت از پروژه راه آهن تبریز_میانه 3000 میلیارد ریالی می باشد که مقرر شده از محل جذب مشارکت های مردمی از طریق انتشار و واگذاری اوراق مشارکت تامین شود و هم اکنون مجوز های لازم برای صدور این اوراق صادر شده  و در اوایل اسفند ماه واگذار می شود.

بهبودی در پایان با تاکید بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و نهادینه کردن مباحث توسعه ای در استان خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم " گفتمان توسعه"را در سطوح مختلف اجرایی و اجتماعی نهادینه کنیم شاهد رشد چشمگیر روند توسعه در استان خواهیم شد.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.