رئیس جمهور آمریکا با درخواست از کنگره خواستار بودجه کافی برای مبارزه با زیکا شد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سایت la nacion باراک اوباما در مصاحبه با شبکه cbs خواستار بودجه 1800 میلیون دلاری برای مبارزه با بیماری زیکا شد.

وی در این مصاحبه اظهار داشت که بیماری زیکا اگر چه با ابولا متفاوت است و شاید باعث مرگ نشود اما بسیار وحشتناک و فراگیر است و باید برای مقابله و ریشه کن کردن این بیماری متحمل هزینه شویم.


اوباما از صندوق اضطراری مبارزه با زیکا و کنگره این کشور خواست مبلغ 828 میلیون دلار برای کنترل و پیشگیری این بیماری نیاز است و 200 میلیلون دلار نیز برای تحقیق و توسعه در مورد واکسن بیماری زیکا وجود دارد.

وی همچنین از مخالفان حزب جمهوری خواه در خواس کرد که مبلغ 335 میلیون از طریق صندوق توسعه بین الملل به کشور های آسیب دیده اختصاص داده شود.

بیماری زیکا که از طرق گزش یک نوع حشره بوجود می آید برای زنان باردار و کودکان آنها بسیار خطرناک است و تاکنون 26 کشور از این بابت متضرر شده اند و به دلیل شیوع این بیماری در برزیل و برخی کشور های آمریکایی و تعدادی از کشور های آفریقا و به دلیل برگزاری المپیک ریو در برزیل نگرانی های زیادی را برای تیم ای شرکت کننده فراهم کرده است و دولت ها در پی ریشه کن کردن عامل این بیماری هستند و البته برزیل در این باره اطمینان خاطر داده است که امنیت را برای شرکت کنندگان در المپیک فراهم خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار