دام گسترده كلاهبرداران سایبری برای شهریه دانشجویان

رئیس پلیس فتا سمنان ، آغاز ترم تحصیلی جدید و پرداخت شهریه دانشگاه‌ها را فرصت مناسبی برای سوء استفاده كلاهبرداران سایبری دانست به عموم دانشجویان توصیه كرد: مراقب شگردهای جدید سرقت اطلاعات باشید .

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "سید علی میر احمدی" گفت: یکی از موضوعاتی که در آغاز ترم جدید دانشگاهی برای دانشجویان اهمیت بالایی دارد، انتخاب واحد و پرداخت شهریه است.
 
وی افزود: در این بین دانشجویان نیز از طرق مختلف اقدام به پرداخت شهریه می كنند كه یكی از متداول ترین راه¬ها واریز اینترنتی شهریه است.
 
"میر احمدی" گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری نیز از این فرصت استفاده كرده و با شگردهای متنوع اقدام به سرقت اطلاعات بانکی دانشجویان می كنند.
 
وی با تاكید بر پرهیز از شتاب و عجله در پرداخت شهریه دانشگاه ها، به دانشجویان گرامی توصیه كرد: چنانچه از مراکزی همچون نت سراها برای پرداخت شهریه استفاده می كنید، شخصا مراحل پرداخت را انجام دهید.
 
میراحمدی گفت: هنگام پرداخت شهریه در صفحه پرداخت الکترونیکی، حتما از صفحه کلید مجازی تعبیه شده درگاه بانکی استفاده كنید.
 
وی افزود: بلافاصله بعد از پرداخت شهریه الکترونیکی، به نزدیک ترین دستگاه عابر بانک مراجعه نموده و رمز دوم کارت خود را تغییر دهید.
 
این مسئول انتظامی تاكید كرد: به هیچ عنوان رمز ورود و رمز دوم اینترنتی کارت خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.
 
میراحمدی مشاهده پروتکل امنیتی https در قمست url را یكی از راه های اطمینان از اصالت درگاه های بانكی عنوان و تاكید كرد: هنگام ارائه اطلاعات از ورود به سایت مورد نظر اطمینان حاصل كنید.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار