رویترز: کشاورزی ایران امیدوار به شکوفایی در دوران پسا‌تحریم

رویترز در گزارشی به رونق بخش کشاورزی ایران پس از لغو تحریم‌ها پرداخت.

رویترز: کشاورزی ایران امیدوار به شکوفایی در دوران پسا‌تحریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی رویترز در گزارشی نوشت: ایران قادر است به لطف لغو تحریم‌های اقتصادی که چندین دهه تجارت‌های بین المللی این کشور را تحت الشعاع قرار داده بود، بخش کشاورزی خود را تقویت و به یکی از صادرکنندگان مهم غذا در منطقه و حتی جهان تبدیل شود.

"امیر حسین شاهمیر،" معاون بازرگانی خارجی ایران، در مصاحبه با رویترز اظهار داشت: ما آماده افزایش چشمگیر فعالیت‌های تجاری و صنعتی در دوران پسا‌تحریم هستیم. انتظار داریم با برداشته شدن موانع بر سر راه گسترش فعالیت‌های کاشورزی، این حوزه را بیش از پیش تقویت کنیم.

نمایندگان تجاری کشورهای خارجی از زمان امضای توافق هسته‌ای، بارها به تهران سفر کردند تا در بخش‌های مختلف تفاهمنامه‌های مشترک با ایران امضا کنند. با توجه لغو تحریم‌های ایران از سوی اتحادیه اروپا و سازمان ملل، راه برای ورود سرمایه‌‌گذاران خارجی به این کشور هموار شده است. شاهمیر با اشاره به این مطلب گفت: در میان نمایندگان تجاری که به ایران سفر می‌کنند، همواره کسانی هستند که آماده سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور هستند. محصولات کشاورزی مانند گندم، نیشکر و میوه مورد توجه این تجار است. نمایندگان فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در تجارت محصولات کشاورزی ایران ابراز تمایل کرده‌اند.

"حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران، در سخنرانی هفته گذشته خود تاکید کرد این کشور قصد دارد وابستگی خود به واردات کالا را که پول آنها از فروش نفت تامین می‌شود قطع کند. در مقابل ایران تلاش می‌کند صادرات کالا و محصولات کشاورزی را افزایش دهد.

رویترز در ادامه نوشت: ایران دارای 6.1 میلیون هکتار زمین زراعی برای برداشت گندم و دانه‌های خوراکی است. دو سوم از این زمین‌های زراعی زیر کشت دیم هستند و آنها را در برابر خشکسالی آسیب‌پذیر کرده است. ایران یکی از خشک‌ترین کشورهای جهان است که سالانه به طور میانگین 250 میلی لیتر بارش را تجربه می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار