فرماندار تبریزگفت: ثمره انتخابات باید حفظ استقلال کشور، آزادی مردم و دوام نظام جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شهرتی در میزگرد تشکل های دانشجویی دانشگاههای استان گفت: مراحل رد و تائید صلاحیت داوطلبان انتخابات در شورای نگهبان طی شده و مراتب به خود کاندیداها ابلاغ شده است و درحال حاضر در مرحله رسیدگی به شکایات کاندیدهای رد صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری هستیم که ان شاالله  اعلام عمومی و انتشار آگهی اسامی کلیه داوطلبان تائید شده پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری توسط وزارت کشور و فرمانداری مرکز استان در 21 بهمن اتفاق خواهد افتاد.

رئیس ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان گفت: حوزه انتخابیه تبریز بعنوان حوزه اصلی وبقیه شهرستانها نیز بعنوان حوزه فرعی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری عمل خواهند کرد و داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری که قصد انصراف دارند می تواند از 21 تا 6 اسفندماه بصورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری تبریز اعلام و از تاریخ 21 تا 23 بهمن نیز کاندیداهایی که قصد جابه جای حوزه انتخابیه خود را دارند می توانند اقدام کنند.

وی همچنین گفت: داوطلبان مجلس خبرگان رهبری به مدت دو هفته از 22 بهمن تا 5 اسفند می توانند به مدت 14 روز مطابق قانون در سطح استان تبلیغات کنند.

فرماندار تبریز همچنین گفت: داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در مرحله اول تائید صلاحیت شده ولی در مرحله دوم رد صلاحیت شده اند می توانند ظرف 3 روز از 17 تا 19 بهمن ماه شکایات و درخواستهای خود را به شورای نگهبان و هیئت نظارت ارسال کنند، شورای نگهبان نیز به مدت 7 روز از تاریخ 20 تا 26 بهمن ماه به تمام شکایات  رسیدگی خواهند کرد.

 شهرتی فر گفت: نهایتاً اسامی قطعی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در 28 بهمن توسط فرمانداریها بصورت آگهی منتشر خواهدشد و نامزدهای انتخابات نیز از 29 بهمن به مدت یک هفته فرصت تبلیغات دارند.

وی ادامه داد: نصب هرگونه پوستر طبق قانون تبلیغات ممنوع می باشد و مقابله با تخلفات تبلیغاتی برعهده نیروی انتظامی و رسیدگی به تخلفات نیز برعهده دستگاه قضایی می باشد و کاندیداها باید اهداف، زندگی نامه و سوابق خودرا در برگه و تراکتهای به اندازه 15*20 (A5) چاپ کنند و تمامی شرایط و قوانین تبلیغات داوطلبان نیز در جلسه ی که در فرمانداری تبریز با حضور 165 داوطلب که صلاحیت آنها تائید شده ، برگزار خواهد شد، در قالبCDارائه می شود و درضمن این آئین نامه ها در سایت فرمانداری تبریز به نشانیwww.tabrizf.irدرج شده است.

فرماندار تبریز در خصوص جو سازی برخی مبنی بر داشتن فساد اخلاقی و اقتصادی کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز گفت: نهادهای 4 گانه و معتمدین هیئت اجرائی و هیئت نظارت بر انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر واسکو در خصوص 10 نفر از کاندیداها بخاطر داشتن محکومیت های کیفری اظهار نظر صریح و آنها را رد صلاحیت کردند و بقیه کاندیداهای نیز در هیئت نظارت  عدم احراز صلاحیت یا رد صلاحیت شدند.

 رحیم شهرتی فر در ادامه گفت: تعداد شعب حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر واسکو در جلسه مشترک هئیت نظارت و هئیت اجرائی تعیین شده است که در تعداد شعب نسبت به انتخابات قبلی افزایش داریم و فرمانداری تبریز نیز در حال انجام تمهیدات لازم برای برگزار انتخابات ، ساماندهی و تنظیم اعضای شعب اخذ رای است.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از نادر کشورهایی است که کاملاً دارای استقلال ملی است،گفت: آزادی گوهر گرانبهایی است که در نتیجه ریخته شدن خون هزاران شهید بدست آمده، جمهوری اسلامی پس از دهه ها مبارزه و فداکاری ملت به نظام مستقل رسیده است که خوشبختانه این نظام دارای قانون اساسی مورد قبول مردم است.

فرماندار تبریز گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ظرفیتهای زیادی دارد که یکی از این ظرفیتها بحث انتخابات است که باید ثمره انتخابات حفظ استقلال کشور ، آزادی مردم و دوام نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی گفت: شاه‌بیت تمام شعارهای انقلاب ، استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و امروزه باید پایبند آرمانهای انقلاب اسلامی باشیم چراکه اسلامیت و جمهوریت از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و به فرموده امام خمینی (ره) نباید در طول فرآیند گذر زمان به این مسئله بی توجهی شود.

فرماندار تبریز اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه بنا است خانه ملت تشکل شود نه خانه یک سلیقه و یک جناح سیاسی خاص ، گفت: علمای علم سیاست متعقدند که در نظامهای دمکراتیک ضمانت تداوم دموکراسی، فعالیت احزاب است چرا که احزاب از جمله کارکردهایشان تربیت و شناساندن نخبگان در جامعه است.

وی افزود: نباید قدرت انتخاب مردم را محدود کرد و باید به مردم اجازه انتخاب بدهیم تا نمایندگانی با دانش ، مهارت و تجربه برای داشتن مجلسی کارآمد انتخاب شوند و اینکه دراین دوره شاهد کثرت نامزدهای انتخاباتی هستیم معلوم است که در دوره تدبیر وامید باز هم امید مردم به همین صندوقهای رای گیری است.

گفتنی است میزگرد ستاد اجرایی انتخابات استان با نمایندگان تشکلهای دانشجویی دانشگاههای استان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ، فرماندار تبریز و نمایندگان تشکلهای دانشجوی در جهاد دانشگاهی تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.