نابودی یک چهارم سکوهای نفتی دریای شمال تا 10 سال آینده

نزدیک به 150 سکوی نفتی دریای شمال از میانگین سنی 20 سال برخوردار هستند که تا سال 2026 اوراق خواهند شد.

نابودی یک چهارم سکوهای نفتی دریای شمال تا 10 سال آینده

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران حوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «گاردین»؛ تحلیلگران صنعت می‌گویند، حفظ سکوهای قدیمی نفتی در شرایط فعلی نوسان بازار نفت، عملی غیر اقتصادی است ولی با بهره‌گیری از این شرایط می توان فرصتی برای انهدام آنها بدست آورد. تا 10 سال آینده، تقریباً 150 سکوی نفتی در آبهای انگلستان از بین می‌روند و بخشی از قطعات آن مورد استفاده سکوهای جدید قرار می گیرند.

پیش‌بینی «داگلاس وست وود،» -- موسسه بین المللی تحقیقات و مشاوره انرژی – از آینده سکوهای نفتی انگلستان این است که بین سالهای 2019 تا 2026 حدود 25 درصد از سکوهای قدیمی که رقمی بالغ بر 146 سکو است، از بین می روند و اوراق می شوند. سکوهای نفت دریای شمال که قلب تپنده نفت و گاز انگلستان هستند بیشترین ضربه را از کاهش بهای نفت دیده‌اند. تا سال 2014 بیش از 65 هزار فرصت شغلی در این بخش از بین رفته است. علت اصلی آن از کار افتادن سکوهای قدیمی دریای شمال و نبودن جایگزین برای آن بوده است. بنابراین انهدام یا اوراق سکوهای قدیمی نفتی می تواند برای نیروهای متخصص اشتغال زایی کنند.

داگلاس وست وود در ادامه تحلیل خود آورده است، سقوط بهای نفت خبری نگران کننده برای هر شرکت نفتی است ولی استفاده از نیروی کار متخصص یک نیاز همیشگی است.

اواخر ماه جاری گزارشی از احتمال انهدام سکوهای قدیمی دریای شمال منتشر شد که کشورهای دانمارک، آلمان، نروژ و انگلستان را تا سال 2040 موظف به اوراق سکوهای قدیمی نفتی می کند. پیش از آن نیز مقاله ای با عنوان انهدام سکوهای قدیمی نفتی انگلستان در دریای برنت منتشر شده بود.

در حال حاضر بهره برداری از سکوهای قدیمی نفتی دریای شمال که از میانگین عمر 20 سال برخوردار هستند، عملی غیراقتصادی است. چرا که با کاهش بهای نفت، اختصاص هزینه های بالا برای نگهداری سکوها مقرون به صرفه نمی باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار