در همایش بزرگ جوانان اصلاح‌طلب/

عارف: اگر اکثریت مجلس را به دست نیاوریم می‌خواهیم اقلیت تاثیرگذار باشیم

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان کسب حداکثر کرسی‌های مجلس است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در همایش بزرگ جوانان اصلاح طلب که عصر امروز(دوشنبه)  برگزار شد، اظهار داشت: رد صلاحیت‌های گسترده‌ای را در جریان اصلاحات شاهد بودیم اما این موضوع نباید مایه دلسردی شود چراکه باید به سمت چهره‌های جدیدتری که می‌توانند در لیست ما قرار بگیرند، حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: مردم چهره‌های خدوم را می شناسند اما باید تلاش مضاعفی برای معرفی داوطلبان داشته باشیم.

عارف با بیان اینکه ما برنامه درازمدتی داریم چراکه 7 اسفند آخر انتخابات نیست، ادامه داد: در سال 96 انتخابات ریاست جمهوری را داریم از این رو باید هدف گذاری ما مشخص باشد لذا شکست معنایی ندارد و باید تلاشمان را برای راهبردهای ملی به کار بگیریم.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه برنامه ما کسب اکثریت مجلس دهم است، گفت: به صورت جدی در صحنه خواهیم بود و اگر اکثریت را به دست نیاوردیم می‌خواهیم اقلیت تاثیر گذار باشیم.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم حاکمیت تدبیری و امیدی که در کشور حاکم شده ادامه پیدا کند، باید روند در سال 96 تثبیت شود البته برای رسیدن به آن باید در 7 اسفند 94 پیروز شویم تا بتوانیم از موقعیتی که از اجرای برجام ایجاد شده استفاده کنیم و حتی برجامهای دیگر بوجود آوریم.

عارف با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله ما منافع ملی است که باید بر منافع جناحی ارجحیت پیدا کند، ادامه داد: ما تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهیم آرامش را از دست بدهیم لذا باید شعار اخلاق مداری را دنبال کنیم که بر همین اساس به هیچ وجه از رفتارهای تخریبی در برابر طرف مقابلمان استفاده نمی‌کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان بیان کرد: از مردم می‌خواهیم به لیست کامل رای دهند البته هنوز در مورد لیست تصمیمی نگرفته‌ایم اما از وضعیتمان مطلع هستیم که چهره‌های شاخص زیادی در لیستمان حضور ندارند.

عارف گفت: کسانی باید به مجلس راه پیدا کنند که  فکر و برنامه‌هایشان در جهت تحقق سیاستهای راهبردی نظام باشد .

وی با بیان اینکه مجلس نیاز به متخصص دردمند دارد، افزود: باید در انتخابمان به سمت چهره‌های نخبه حرکت کنیم و باید این افراد را هم به مردم معرفی کنیم.

عارف با تأکید بر این که ما ظرفیت جوانان را باور داریم ، گفت: در روند پیروزی در صحنه‌های مختلف مدیون نشاط و شادابی جوانان هستیم، اعتقاد داریم در همه زمینه‌ها باید پل عبور جوانان باشیم چرا که این مسئولیت را باید نسل اول در زمان باقی‌مانده به پایان برسانند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان این که در سال‌های گذشته نتوانستیم با توانمندسازی جوانان این امانت مهم را منتقل کنیم، ادامه داد: کمتر از یک ماه دیگر امتحان بزرگی روبرویمان قرار دارد ازاین‌رو باید خودمان را آماده کنیم و با آمادگی کامل در امتحان شرکت کنیم تا پیروز شویم.

وی با اشاره به این که جوانان در انقلاب، همراهی انقلاب از سال 42 تا 57، 8 سال دفاع مقدس و مدیریت در سطوح مختلف درخشیده‌اند افزود: جوانان دهه 60 بدون هیچ تجربه‌ای مسئولیت پذیرفتند اما جوان دهه 90، 30 سال تجربه پشت سرخود دارد البته اگر به جوانان میدان داده شود.

عارف با اشاره به این که  جوانان اولین گروهی هستند  که در صحنه حاضر می‌شوند چرا که در امتحان حضور نیز پیروز شده‌اند، تأکید کرد: سهم اصلی و خلق پیروزی سال 92 از آن جوانان است و شاید انحصاراً در اختیار جوانان بوده است.

رئیس سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در قاموس جوانان عهد معنا ندارد، جوانان در انتخابات سال 92 گام را خوب برداشتند ازاین‌رو باید گام دوم را با شتاب بیشتری به جلو هدایت کنند و در فاصله محدودی که وجود دارد تلاشمان بر این باشد که مردم را وارد انتخابات کنیم.

وی با بیان این که ما به دنبال استمرار تدبیر و امید هستیم زیرا نیاز حیاتی کشور ما است، گفت:  کشور ما هزینه‌هایی را نسبت به‌افراط و تفریط پرداخت کرده است ازاین‌رو به دنبال عقلانیت هستیم.

عارف در خصوص اهداف مجلس آینده بیان کرد: مجلس آینده باید نگاه و نگرشی مبتنی بر سیاست‌های کلان و راهبردی نظام داشته باشد، در میان ثبت‌نام کنندگان جریان اصلاح‌طلب چهره‌های جوان و برجسته زیادی حضور دارند ازاین‌رو امیدواریم مجلسی کارآمد داشته باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: امروز از جوانان می‌خواهیم در تمام رویدادهای سیاسی مهم نقش تأثیرگذار خودشان را ایفا کنند البته باید شرایط ماندگاری را رعایت کنیم. چرا که شرایط ماندگاری امروز با دیروز تفاوت دارد.

عارف امید به آینده روشن، سعه‌صدر برای رسیدن به اهداف، حرکت گام‌به‌گام و استفاده از تجربیات بزرگان را شرایط ماندگاری دانست و عنوان کرد: خوشبختانه در دنیای اصلاحات قهر معنایی ندارد و از در دوره‌های قبل بحث کرده‌اند اما در حال حاضر متوجه شده‌اند که کار اشتباهی را انجام داده‌اند

انتهای پیام/




برچسب ها: عارف ، احزاب ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار