رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: ما باید سهم خواهی را کنار بگذاریم و می‌توانیم لیستی از نخبگان و برجستگان اصلاح طلب ببندیم.

نباید مجلسی مثل مجلس ششم تشکیل شودبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان عصر امروز(دوشنبه) در همایش اعتماد ملی اظهارداشت: مردم به کسانی که می خواهند یک جریان اصیل را زمین‌گیر کنند پاسخ قاطع می‌دهند.

وی در ادامه افزود: پذیرفته‌ایم کشور در شرایط خاص قرار دارد و باید منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهیم.

عارف اضافه کرد: ما پذیرفته‌ایم که باید تحت هرشرایطی مسئولیت خود را در نظام انجام دهیم و حضور جدی در صحنه داشته باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: باید مجلسی شکل بگیرد که نماینده‌اش شجاعت طرح مطالبات مردم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه با وسواس تمام لیستمان را تدوین خواهیم کرد، گفت: به مردم قول می دهیم لیست وزینی را منتشر کنیم و از آنان می‌خواهیم به لیست اصلاح‌طلبان به صورت کامل رای بدهند.

عارف افزود: مردم در خرداد سال 92 علی‌رغم اینکه همه فاتحه جریان اصلاحات را خوانده بودند اما نتیجه آن را دیدند، از این رو راهبرد ما روشن و مبتنی بر وفاداری آرمانها و ارزش‌های انقلاب، پرهیز از پرداختن به حاشیه‌ها و حضور جدی در همه صحنه‌هاست.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در چند محور خاطرنشان کرد: مبنای اول بر اساس واقعیات و شرایط کشور و مبنای دوم، ضرورت اعتمادسازی با بخش‌هایی از حاکمیت بود که در آنها فاصله‌هایی به ما تحمیل شده بود و باید رفع می‌شد.

عارف با اشاره به توجیه برنامه جامع در 128 روز است که در 5 بخش اعلام شده است و بخش ویژه‌ای مرتبط با محیط زیست نیز برای آن درنظر گرفته شده، افزود: امروز علی‌رغم رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاحات که نسبت به آن هم گله جدی هم داریم، اما راهبرد ما تغییری نکرده و هدف ما مشارکت جدی است و این هزینه را برای اعتمادسازی پذیرفته‌ایم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: آنچه امروز به عنوان یک ضرورت در داخل جبهه اصلاحات با آن مواجهیم حضور همه نخبه‌های این جریان است، چرا که افرادی که وزن لیست ما را بالا می‌بردند تأیید نشده‌اند، اما ما می‌توانیم لیستی ببندیم که در میان آنها نخبگان و برجستگان اصلاح‌‌طلب حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما باید با برنامه‌ای منسجم در 16، 17 روز آینده این ضعف‌ها را جبران کنیم و از مردم بخواهیم که به لیست ما کامل و نه گزینشی رأی بدهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.