مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید چغندر در سال آینده در این شرکت به 250 هزار تن برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اروجعلی محمدی در مراسم گرامی‌داشت دهه‌فجر در کشت و صنعت مغان با یادآوری اینکه این مجموعه بزرگ‌ترین ظرفیت تحولی در بخش کشاورزی و دامپروری است، اظهار کرد: ما در کشت و صنعت تمام تلاش و همت راهبردی‌مان را در تشویق و حمایت از تولید محصولات متنوع کشاورزی قرار دادیم و سعی‌مان بر این است تا از این بستر مهم برای توسعه همه جانبه و تقویت شریان‌های اقتصادی و رونق درآمدی مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کشت و صنعت مغان در زمینه کاشت چغندرقند اقدامات خوبی را انجام داده و در این راستا با توجه به در اختیار داشتن بزرگ‌ترین کارخانه قند ایران سیاست کاشت تشویقی چغندر را از دو سال قبل در دستور قرار داده است، افزود: هدف این سیاست افزایش راندمان در هکتار، اقتدار عیار و افزایش سطح زیر کشت چغندر به ویژه در اراضی زارعان و بخش خصوصی است.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: مبنای این سیاست اعتمادسازی برای پرداخت بهای به موقع این محصول و کمک در تامین ادوات برداشت و پرداخت جوایز است.

محمدی بیان کرد: ما امسال به کشاورزان اطمینان داده بودیم که از آنان حمایت ویژه‌ای را انجام خواهیم داد و با خرید محصولات سعی کردیم در نزدیک‌ترین زمان مطالبات آنها را پرداخت کنیم.

وی ضرورت برقراری سیاست‌های تشویقی و حمایتی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را از کشاورزان یادآور شد و گفت: در سال گذشته و امسال میزان سطح زیر کشت اراضی ما برای کشت چغندر تا 2 هزار و 700 هکتار افزایش یافت و راندمان تولید در هر هکتار به 60 تن رسید.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان یادآور شد: باید چغندرقند به عنوان اقتصادی‌ترین محصول در کشاورزی استان بدرخشد و در کنار کشت محصولات دیگر مورد توجه قرار گیرد.

محمدی ادامه داد: ما امسال 2 هزار و 700 هکتار محصول چغندر کشت کردیم که این به معنای آن است که ما یک کارخانه بزرگ با ظرفیت 2 هزار و 700 نفری با فعالیت دائم سالانه را ایجاد کردیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، چغندر ، کشت ، صنعت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.