مسکن شهرجدید پردیس به سبب توپوگرافی سخت ساخت و ساز پایان سال 95 تحویل داده خواهد شد.

محبی**متقاضیان مسکن مهر پردیس در انتهای صفبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح مسکن مهر که در سال 86 با هدف خانه دارشدن اقشار کم درآمد و در قالب اجاره بلند مدت زمین جهت احداث مسکن کیلد خورد این روزها به سبب نبود ساخت و ساز اصولی و زیرساختهای لازم  تحویل در برخی شهر  با چالش مواجه شده است.

احمد اصغر مهر آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات افتتاح واحدهای مسکن مهر اظهار داشت:  در دهه فجر امسال 150 هزار واحد به افتتاح می رسد و در ماه گذشته نیز 40 هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در تلاشیم که بتوانیم پرونده مسکن مهر را در سال آینده ببندیم هر چند که ممکن است تعدادی از این واحد ها باقی بماند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص واحد های مسکن مهر گفت:75 تا 80 هزار واح مسکن مهر در استان های خوزستان، اصفهان ، البرز و گیلان بدون متقاضی هستند که از طرفی در حال تهیه ضوابط اجرایی برای فروش این واحد ها به متقاضیان هستیم که به محض تهیه ضوابط اجرایی اطلاع رسانی خواهند شد.

مهر آبادی بیان داشت: با تصویب مصوبه هیئت دولت و اجرایی شدن شرایط افرادی که تمایل به خرید این واحد ها دارند میتوانند اقدام کنند.

هرچند زمان زیادی از آغاز پروژه مسکن مهر می گذرد اما همچنان این پروژه با مشکلات دست و پنجه نرم می کند به طوری که متقاضیان مسکن مهر پردیس به سبب چالش مسایل توپوگرافی ساخت و ساز تا پایان سال 95 باید همچنان منتظر بماند.

همچنین محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح 450 واحد مسکونی مدد جویان سازمان بهزیستی در اراک بیان داشت: پرونده مسکن مهر در این شهر بسته شده و تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در بسیاری از شهر های جدید به جر پردیس بسته خواهد شد.

وی افزود: پیمان کاران و انبوه سازان در شهر های جدید می بایست واحد های مسکونی مهر را هرچه سریعتر تکمی و در نیمه اول سال آینده به اتمام برسانند اما لازم به ذکر است که شهر جدید پردیس به سبب توپوگرافی چالش برانگیز ساخت وساز تا پایان سال 95 تحویل داده خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به شروط تحویل واحد های مسکونی مهر گفت: واحد های مسکونی مهر تنها طبق دو شرط پرداخت به موقع متقاضیان و پایندی وزارت نیرو به نفت و تعهدات خود تحویل داده خواهد شد.

هیئت دولت قرار است تعداد واحد های مسکن مهر بدون متقاضی در برخی از شهر ها با شرایط ویژه به افراد متقاضی واگذار کند و خوشبختانه کلیه واحد های مسکونی مهر به جز شهر پردیس به سبب مشکلات ساخت و ساز تانیمه اول سال 95 به خریداران تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، دولت ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار