آلیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنوز فضای مناسبی برای نقش‌آفرینی سیاسی زنان در کشور فراهم نشده است

عضو جبهه پایداری گفت: هنوز فضای مناسبی برای نقش‌آفرینی سیاسی زنان در کشور فراهم نشده است.

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح دلایلی که موجب حضور کم‌رنگ بانوان در عرصه سیاست می‌شود، اظهار داشت:  بانوان در عرصه سیاست می‌توانند به عنوان رای دهنده و رای گیرنده مشارکت فعال داشته باشند.

وی در ادامه افزود: شرایط حضور بانوان در عرصه سیاسی رو به بهبود است چرا که  زمینه حضور در حوزه دولت گشایش یافته و بانوان می‌توانند حضور در عرصه های مدیریتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضور پررنگ بانوان در مجلس بستگی به رأی مردم دارد، گفت: یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی، رقابت برابر بانوان و آقایان است، چرا که قوه مقننه جنسیت پذیر نیست و بانوان داوطلب با برنامه مناسب برای آحاد جامعه می‌توانند در مجلس دهم حضور یابند.

عضو جبهه پایداری در پایان با اشاره به اینکه در نظام سیاسی ما هنوز فعالیت موثر احزاب شکل نگرفته است، خاطر نشان کرد: اگر بانوان مشارکت سیاسی داشته باشند، عضو حزب سیاسی باشند و در روند تربیت سیاسی نقش داشته باشند، احزاب آنها را معرفی می‌کنند و آنها نیز  براساس شایستگی در لیست انتخاباتی قرار می‌گیرند اما متاسفانه هنوز این فضا در کشور ما حاکم نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار