مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آسان سازی فرآیند سرمایه گذاری در این منطقه براساس توافق اولیه گشایش بانک و بیمه کشور چین در قشم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛حمید رضا مومنی افزود: توافق گشایش بانک و بیمه چین در سفر هیات بلند پایه این کشور به ایران و همچنین سفر چو سیادن استاندار "گوانگ دونگ" به قشم، در دستور کار قرار گرفته است.

وی گشایش شعب بانک ها و بیمه های خارجی در منطقه آزاد قشم را عامل مهمی در جذب سرمایه گذاری ها و آسان سازی فرآیندهای اقتصادی دانست و گفت: توسعه پایدار در حوزه فعالیت های اقتصادی قشم با ورود بانک ها و بیمه های خارجی شتاب می گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود : محورهای اصلی صنایع این منطقه بخش های نفت، گاز و پتروشیمی است و با جذب سرمایه گذاران خارجی نه فقط بخش های یاد شده، بلکه دیگر حوزه های اقتصادی این جزیره نیز شکوفا می شوند.

مناطق آزاد کشور براساس سیاست راهبردی ایران 1404 پایلوتی برای انتقال فناوری های نوین به داخل کشور محسوب می شوند و موفقیت کشورمان در مسئله برجام شرایط نوینی را برای ورود سرمایه گذاران در این مناطق فراهم کرده است.

منطقه آزاد قشم براساس ظرفیت های فراوان حوزه نفت، گاز، انرژی، تولید فولاد، صنایع دریایی، گردشگری، شرایط ویژه تولید آب و برق و صنایع دیگر از جایگاهی ویژه برخوردار است و ورود هیات های مختلف خارجی از قبل و بعد از موفقیت برجام و لغو تحریم ها موید این حقیقت است.

جزیره قشم با حدود 117هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: چین ، بانک ، بیمه ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.