بودجه اختصاص یافته به مدارس تحت نظارت سما به 400 میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان سما گفت: هدف ما این است که بتوانیم از فضاهای خالی که در دانشگاه آزاد وجود دارد نهایت استفاده بکنیم و بتوانیم آنها را به آموزشکده‌ها و مدارسی تبدیل کنیم که تاکنون نیز 400 میلیارد تومان به آنان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر زرهانی رئیس سازمان سما در جلسه شورای سیاست گذاری سازمان سما استان تهران اظهار داشت: از جمله اهدافی که ما پیش رو داریم توسعه مدارس و آموزشکده‌های تهران است که در سال آینده نیز در تعدادی از شهرها مانند ورامین،‌پرند، دماوند،‌مدارس جدیدی، افتتاح می‌شوند که دانشگاه آزاد در این مجموعه نقش هدایتگری را بر عهده دارد. 

وی افزود: در حال حاضر ما در دانشگاه آزاد فضای اضافه زیاد داریم که امیدواریم به کمک روسای واحدها مجوزی به آنها بدهیم تا بتوانیم این فضاهای خالی به آموزشکده یا مدارس تبدیل کنیم.  

رئیس سازمان سما افزود: آنچه که ما در دستور کار قرار داده‌ایم، راه‌اندازی مدارس و آموزشکده‌های جدید تحت نظارت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران، مرکز و روسای محترم واحدهای دانشگاهی تهران و معرفی مسئول راه‌اندازی به سازمان سما است. همچنین راه‌اندازی مدارس جدید شامل تاسیس مدرسه در واحد دماوند در دوره تحصیلی راهنمایی و دبیرستان،‌ تاسیس مدرسه سما در واحد پرند در دوره تحصیلی دبستان،‌تاسیس سه باب مدرسه سما در واحد تهران در دوره دبستان و راهنمایی در تهران و دوره دبیرستان در اندیشه، تاسیس یک باب مدرسه سما در واحد پاکدشت ورامین در دوره تحصیلی متوسطه دوره اول و در نهایت تاسیس دو باب مدرسه سما، در واحد رباط کریم و بهارستان بر پایه اول متوسطه می‌باشد.

وی ادامه داد: در جلسه شورای سازمان تصمیماتی اتخاذ شد که ما تا 20 درصد اعضای هیئت علمی سما را که در دوره دکترا قبول شدند، بورسیه می‌کنیم. در حال حاضر در تهران 23 مدرسه تحت نظارت ما قرار گرفتند و در کل کشور بیش از 600 مدرسه و بالغ بر 65 هزار دانش آموز تحت نظارت ما هستند. 

وی در پایان گفت: رشد بودجه در سازمان سما نسبت به سال گذشته همانند سالهای قبل رشد 10 الی 15 درصدی بوده و در حال حاضر بودجه سازمان سما حدود 14 میلیون تومان است اما در سطح ملی آموزشکده‌ها و مدارس بودجه جداگانه‌ای دارند که حدود 400 میلیون تومان به آن اختصاص پیدا کرده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار