ناکامی های پرسپولیس در گلزنی وضربات پنالتی همچنان ادامه دارد و هواداران این تیم را نگران کرده است.

علل ناکامی های پرسپولیس در گلزنی

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان سرخپوشان پایتخت امسال صاحب 13 ضربه به تیرک دروازه حریفان و 6 پنالتی از دست رفته شدند که کمتر در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران شکل گرفته است.

پرسپولیسی‌ها در هفته های اخیر موقعیت گلزنی زیادی را از دست دادند. همین موضوع بهانه‌ای شد تا نظرات کارشناسان فوتبال را جویا شویم.

پرسپولیس ضعف ضربات پایانی دارد

جلال چراغپور کارشناس فوتبال درباره ناکامی پرسپولیس در گلزنی گفت: پرسپولیس 4 امتیاز در دو بازی از دست داده که این نشان دهنده ضعف ضربات پایانی این تیم است.

وی در ادامه عنوان کرد: عالیشاه، احمد زاده و طارمی مثلث حمله تیم پرسپولیس هستند. اگر این سه بازیکن مجموع تاکتیک هایشان را روی هم قرار دهند در آن صورت قدرت هجومی پرسپولیس بالا می‌رود، به نظر می رسد مجموع ضعف‌های این سه بازیکن مکمل یکدیگر است.

کارشناس فوتبال گفت: فرشاد احمدزاده در زدن ضربه آخر و در نقاط پر خطر و پر ریسک هرگز شرکت نمی‌کند وی بازی‌اش را در نقاط بی خطر انجام می‌دهد و این بازیکن میلی به شوت زدن ندارد حتی زمانی که امکان شوت زدن وجود دارد. وی توجه‌ای به این موضوع نمی‌کند.
خواص تاکتیکی فرشاد احمدزاده به صورتی است که ارسال پاس نفوذی و خطرناک انجام نمی‌شود. این بازیکن تا جایی که امکان دارد انرژی‌اش را هدر می‌دهد و سپس یک پاس بی ارزش به همبازیش می‌دهد.

وی درادامه عنوان کرد: با این تفاسیر احمدزاده در هیچ یک از درگیری‌های هوایی برنده نمی‌شود و خودش را درگیر توپهای دردسر سازی نمی‌کند. بدین ترتیب یکی از پایه‌های مثلث هجومی پرسپولیس دارای این خواص است. مگر اینکه برانکو برای این پست تعریف جدید را پیدا کند.
چراغپور بیان کرد: به نظر می‌رسد با تغییر فاکتورهای تعریف شده پست ضلع سوم خط حمله، مشکلات پرسپولیس کمتر می‌شود. دومین دلیلی که باعث می شود پرسپولیس با سختی گل بزند، ماجراجویی بی اندازه بازیکنان است.

کارشناس فوتبال گفت: بازیکنان پرسپولیس در یک ضلع حمله‌ای حریف هیچ گونه تعهدی بابت استفاده از موقعیت‌های گلزنی ندارند و بی محابا و بی هوا توپها را هدر می‌دهند. از رامین رضائیان گرفته که در دهانه دروازه تکنیک‌ از مهاجمان استفاده می‌کند تا بقیه بازیکنان که تعهدی به استفاده بهینه از توپ ندارند.

چراغپور اظهار کرد: همین فاکتور باعث شده پرسپولیس از 12 موقعیت تعریف شده تنها دو گل به ثمر برساند و دروازه خود را قابل دسترس برای حریفان کند.

پرسپولیس هدایتگر در خط دفاع ندارد

محمود کلهر کارشناس فوتبال گفت: پرسپولیس یک رهبر هدایتگر در خط دفاع ندارد تا هماهنگی بین مدافعان ایجاد کند. بازیکنان پرسپولیس زمانی که توپ را از دست می‌دهند سریع به عقب باز نمی‌گردند. بر این اساس با ضد  حملات حریف مواجه می‌شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: به هر حال پرسپولیس مشکلی در خط حمله‌اش ندارد اما ناهماهنگی در خط دفاع دارد. بر این اساس برانکو باید تدبیری برای هماهنگی بین سه خطوط ایجاد کند تا به راحتی تیمش گل نخورد.

کارشناس فوتبال درمورد ناکامی پرسپولیس در ضربات پنالتی گفت: بازیکن از لحاظ روحی و روانی باید آماده باشد تا بتواند ضربه پنالتی بزند که اکنون این بازیکن در پرسپولیس نیست. برانکو باید در تمرینات روی پنالتی زدن و ضربات آخر بیشتر کار کند تا بازیکنان به راحتی موقعیت‌های گلزنی را از دست ندهند.

کلهر تصریح کرد: تیمهای بالای جدول نتیجه نمی‌گیرند بر این اساس پرسپولیس در این وضعیت باید علاوه بر ارائه بازی زیبا، نتیجه هم بگیرد تا به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار باشد. پرسپولیسی‌ها باید بدانند که با کسب دوتساوی دچار بحران می‌شوند.

وی در مورد ناکامی طارمی در گلزنی بیان کرد: معتقدم طارمی جزو مهاجمان خوب که خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد اما نمی‌تواند استفاده کند. مهاجم پرسپولیس بیشتر انرژی‌اش را در یک سوم میانی مصرف می‌کند. بر این اساس توانایی تصمیم گیری درست در محوطه جریمه ندارد. برانکو باید طارمی را در نوک حمله قرار دهد تا وی توانایی‌اش را در محوطه جریمه نشان دهد وگل بزند.

کلهر درباره عملکرد لوبانف در درون دروازه بیان کرد: به نظرم پرسپولیس دردرون دروازه دچار مشکل است. دروازه بان ستوان فقرات یک تیم است که پرسپولیس در این پست ضعف دارد. دروازه بان می‌تواند در قهرمانی یک تیم تاثیر گذار باشد که هم اکنون پرسپولیس فاقد یک دروازه بان ششدانگ است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پرسپولیس با کیفیت و زیبا بازی می‌کند اما ضعفهایی دارد که باید برطرف کند. این تیم به شرطی قهرمان لیگ برتر می‌شود که فرصت‌ها را از دست ندهد و بازیهای آینده‌اش را در ورزشگاه آزادی ببرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ، گلزنی ، طارمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار