چین برای اعتراض به تصمیم سئول مبنی بر آغاز گفتگو‌ها با واشینگتن درباره استقرار سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی، سفیر این کشور را احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چین روز یکشنبه برای اعتراض به تصمیم سئول مبنی بر آغاز گفتگو‌ها با واشینگتن درباره استقرار سامانه دفاع موشکی موسوم به «تاد» در کره جنوبی، سفیر کره جنوبی را در پکن احضار کرد. 

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لیو ژنمین معاون وزیر امور خارجه چین، کیم جانگ سو، سفیر کره جنوبی، را احضار کرد و موضع چین را در مورد تصمیم سئول به او توضیح داد.» 

تنها چند ساعت پس از آنکه کره شمالی اعلام کرد یک ماهواره را با موفقیت در مدار قرار داده است، کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند گفتگوهای رسمی را درباره امکان استقرار سامانه تاد در خاک کره جنوبی بررسی می‌کنند. 

بسیاری از کار‌شناسان اقدام کره شمالی را پوششی برای آزمایش موشک بالیستیک به منظور پیشبرد توسعه موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای داشته باشند، برشمردند. 

حتی پیش از چهارمین آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشکی اخیر کره شمالی، چین آشکارا مخالفت خود را با استقرار سامانه تاد در کره جنوبی اعلام کرده و گفته بود این سامانه ممکن است علیه چین نیز مورد استفاده قرار بگیرد. 

سئول ضمن رد این ادعا، پکن را متهم کرد تلاش می‌کند بر سیاست امنیتی کره جنوبی اعمال نفوذ کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار