مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در کارگاه cepa درباره تالاب ها گفت: رویکرد زیست محیطی رویکردی مناسب در شناسایی پیامدهای زیست محیطی دریاچه ارومیه است.

 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پرویز آراسته اظهار کرد: تمرکز زدایی و مشارکت دادن عموم مردم و جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه جزو مسایل مهم و مورد نظر است.
وی افزود: هم اکنون بیش از نیمی از تالابها در دنیا و کشور ایران با مشکل مواجه بوده و یا از بین رفته اند که این زنگ هشداری برای مراقبت از این زیست بوم های ارزشمند است.
 
کارگاه مقدماتی تدوین برنامه اطلاع رسانی و آگاهی رسانی (CEPA) در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به مدت یک روز با حضور نمایندگان تشکل های زیست محیطی، جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای، آموزش و پرورش و محیط زیست آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
 
کنوانسیون رامسر که خاستگاه آن شهر رامسر در ایران می¬باشد، به عنوان قدیمی ترین معاهده بین المللی با موضوع حفاظت از طبیعت در جهان به شمار می رود.
 
این کنوانسیون با تاکید بر رویکرد و نقشی که تالاب ها در تامین نیازهای جوامع انسانی ایفا می کنند، حفاظت از تنوع زیستی تالابی را به عنوان اصلی¬ترین هدف خود قرار داده است.
 
در آذربایجان غربی هم اکنون تالابهایی از جمله یادگارلو، شورگل، دورگه سنگی، دریاچه ارومیه، حسنلو، قوپی بابا علی و کانی برازان جزو تالاباهی تحت حمایت کنواسیون رامسر هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.