رهبر حزب کارگر انگلیس از دیوید کامرون خواست پارلمان را در جریان برنامه های نظامی این کشور در جنگ داخلی لیبی قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، به دنبال افزایش نگرانی ها در خصوص احتمال استفاده از پهپادهای جاسوسی انگلیس در لیبی، "جرمی کوربین،" رهبر حزب کارگر این کشور از دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس خواست میزان آماده سازی نظامی انگلیس را در جنگ لیبی آشکار کند.

کوربین حتی از نخست وزیر انگلیس خواست به صراحت به نمایندگان پارلمان اطمینان دهد که هیچ تصمیمی برای استفاده از پهپادهای این کشور در حمایت از عملیات نظامی لیبی اتخاذ نشده است.

وی در ادامه افزود: کامرون همچنین باید متعهد شود که پیش از دخالت نظامی در لیبی با پارلمان مشورت می کند. کوربین این اظهارات را در مخالفت با گفته های "مایکل فالون،" وزیر دفاع انگلیس مطرح کرد. فالون هفته گذشته تقاضا برای مطلع کردن پارلمان را در خصوص این موضوع رد کرد. اظهارات وی نگرانی ها در خصوص استفاده از پهپادهای انگلیس را برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات در لیبی افزایش داد.

پیش از درخواست نمایندگان پارلمان برای انجام حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، پهپادهای جاسوسی یک سال بر فراز این کشور در حرکت بودند.

وزارت دفاع انگلیس از اظهار نظر درباره اتهامات وارده در خصوص اینکه یک تیم از طراحان نظامی این کشور برای انجام حملات هوایی به لیبی سفر کرده اند، سر باز زد.

گزارشها حاکی از آن است که یک هزار نیروی ویژه انگلیسی در چارچوب تصمیم اروپا برای گسیل 6000 نیرو به فرماندهی ایتالیا به لیبی اعزام شده اند.

"یوگنیو کوسومانو،" استاد روابط بین الملل در دانشگاه لیدن در گفتگو با ایندیپندنت اعلام کرد: ایتالیا با کمک آمریکا و انگلیس به نظارت و شناسایی اهداف بمبگذاری در لیبی مشغول است.

جرمی کوربین اعلام کرد: نشانه های آشکاری وجود دارد که دولت انگلیس در حال آماده سازی اقدامات لازم برای دخالت نظامی در لیبی است. نخست وزیر باید پارلمان را در جریان این اقدامات قرار دهد. نخست وزیر همچنین باید مشخص کند آیا از پهپادهای انگلیس در جنگ داخلی لیبی استفاده شده است؟

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار