مدیر جهاد کشاورزی فهرج گفت :با جذب 14هزار و 810 میلیون ریال از محل سرمایه در گردش توسعه زراعت و باغبانی سال 94 رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج  گفت: اصلاح و احیاء باغ‌ها و زمین‌های زراعی در راستای افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک و همچنین افزایش تولید در واحد است، ضروری است.

محمدحسین عظیمی افزود: برای اجرای این طرح، سعی کردیم با تشویق کشاورزان به اجرای عملیات داشت بهینه و به‌زراعی و پررنگ کردن اهمیت این موضوع آنها را به جایگزینی درختان قدیمی خرما ترغیب کنیم.

وی یکی از راهکارهای تأثیرگذار در این باره را اطلاع‌رسانی‌های مناسب و برگزاری جلسات متعدد برای دهیاران، شوراها و کشاورزان عنوان کرد و ادامه داد: همچنین برای بهبود راندمان کاری، کلاس‌های ترویجی را برای اصلاح و نوسازی باغ‌ها برگزار کردیم تا آنجا که بهره‌برداران خود به این امر پی بردند که اصلاح و نوسازی باغ‌هایشان لازمه ادامه فعالیت آنها و افزایش عملکردشان است.

عظیمی به آموزش انفرادی کشاورزان و توجیه اقتصادی آنها اشاره کرد و یادآور شد: در همین زمینه بروشورهایی تهیه شد و به دست کشاورزان رسید که در نهایت آنها خود توجیه شدند که اجرای این طرح برایشان صرفه اقتصادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه میزان سرمایه در گردش برای اصلاح و احیای باغ‌ها 880 میلیون تومان بوده است که در نهایت منجر به کسب رتبه نخست در سطح استان کرمان شده‌اند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: فهرج ، اصلاح ، نخیلات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.