تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 18 بهمن (7 فوریه) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبال، مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ 18 بهمن (7 فوریه) رخ داده است را مرور می کنیم.

**کلمنته ایران را ترک کرد

پله برقی فرودگاه، مربی خارجی را فراری داد

18 بهمن 1386 خاویر کلمنتر که برای مذاکره برای قبول هدایت تیم ملی ایران به کشورمان سفر کرده بود، پس به عدم توافق به کشورش بازگشت.

تیم ملی ما که نزدیک به هفت ماه بدون سرمربی مانده بود، از میان گزینه‌های مختلف خاویر کلمنته انتخاب شد که به برای مذاکره به ایران بیاید.

ورود کلمنته به ایران با حاشیه‌های جالبی همراه بود. او پ3 بهمن واردایران شد و در فرودگاه امام خمینی با استقبال زیادی مواجه شد به طوری که بسیار متعجب شده بود.زمانی که کلمنته در میان انبوه خبرنگاران و استقبال کنندگان بر روی پله های برقی قرار داشت، ناگهان سرعت این دستگاه افزایش یافت و نزدیک بود او که تازه کمرش را عمل کرده بود به زمین بیفتد.
البته منصور ابراهیم زاده، مربی تیم ملی که با پای شکسته برای دیدن کلمنته به فرودگاه آمده بود، تعادلش را از دست داد و روی پله برقی، نقش بر زمین شد.

ناصر شفق نیز که در پله برقی کنار کلمنته ایستاده بود، تعادلش را از دست داد و نزدیک بود او هم نقش بر زمین شود.

سرانجام کلمنته بعد از دیدن امکانات کشورمان و تماشای مسابقه تیم ملی ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی، تصمیم گرفت که هدایت تیم ملی ایران را قبول نکند و بدون امضای قرار داد به کشورش بازگشت.

**سالروز تولد و درگذشت مجید سبزی

مجید سبزی، بازیکن سابق پرسپولیس، 18 بهمن 1337 متولد شد و 18 بهمن 1384 در گذشت.

مجید سبزی که به مرد اخلاق فوتبال ایران معروف است. فوتبال خود را در سال 1355 از هما آغاز کرد و در سال 1358 به پرسپولیس پیوست. او تا سال 1368 که بازنشسته شد عضو تیم پرسپولیس بود.

وی 4 بهمن 1384 پس از خروج از باشگاه پرسپولیس دچار حمله قلبی شد و به بیمارستان انتقال یافت. اما پس از 14 روز در 18 بهمن در روز تولد 47 سالگی‌اش در گذشت.

**چرخش 180 درجه‌ای یک بازیکن در نقل و انتقالات عجیب

7 فوریه 1925، البرت پیپ به عنوان بازیکن تیم کلاپتون اورینت به منچستر سفر کرد تا رو بروی منچستر یونایتد بازی کند اما به عنوان بازیکن منچستر به میدان رفت و به تیم کلاپتون گل هم زد.
آلبرت پیپ که از ابتدای فصل در تیم کلاپتون اورینت بازی کرده بود و 11 گل در 24 مسابقه به ثمر رسانده بود، در این روز همراه با تیمش به منچستر سفر کرد تا در برابر تیم منچستر یونایتد، مسابقه خود را انجام دهند.
اما قبل از رسیدن تیم به منچستر رئیس باشگاه، پیتر پراودفوت یک تماس تلفنی از سرمربی منچستر یونایتد، جان چاپمن دریافت کرد. چاپمن از رئیس کلاپتون خواسته بود تا آلبرت پیپ را به مبلغ هزار و 70 یورو به منچستر بفروشد و او نیز این معامله را قبول کرد. هنگامی که قطار تیم کلاپتون به منچستر رسید، دو باشگاه بر سر انتقال آلبرت پیپ توافق کردند و در حالی که فقط چند دقیقه تا شروع مسابقه دوتیم باقی مانده بود، پیپ بازیکن منچستر یونایتد شد و در آن مسابقه هم روبروی تیم سابق خود قرار گرفت.او حتی گل سوم منچستر را در  جریان پیروزی 4 -2 این تیم مقابل تیم سابقش به ثمر رساند.

آلبرت پیپ فقط تا پایان همان فصل در منچستر یونایتد باقی ماند و سپس به فولام پیوست. 18 مسابقه و پنچ گل حاصل کار او در منچستر بود.

**سومین تیم ملی برای یک بازیکن

7 فوریه 1997، آخریک سویبا برای تیم ملی روسیه به میدان رتف و به یکی از هفت بازیکن در تاریخ فوتبال تبدیل شد که برای سه تیم ملی مختلف بازی کرده است.

این مدافع در سال 1990 و در سن 33 سالگی اولین بازی بین المللی خود را برای تیم ملی شوروی انجام داد و 25 بار پیراهن این تیم را پوشید. اما پس از انحلال شوروی او تیم ملی اوکراین را برای بازیهای ملی انتخاب کرد و در بازی دوستانه اوکراین برابر مجارستان در سال 1992 برای تیم ملی اوکراین به  میدان رفت. اما او فقط همین یک بار پیراهن اوکراین را پوشید و سپس تصمیم گرفت که برای تیم ملی روسیه بازی کند. او تا قبل از بازنشستگی‌اش در سال 1997، هشت بار پیراهن تیم ملی روسیه را در مسابقات مختلف به تن کرد.

آخریک سویبا یکی از هفت بازیکن فوتبال در تاریخ است که در سه تیم ملی مختلف بازی کرده است.

**دومین پیروزی در تاریخ ایرلند

7 فوریه 1891، ایرلند با نتیجه 7- 2 ولز را شکست داد تا دومین پیروزی خود را در تاریخ به دست‌ آورد.
تیم ملی ایرلند در سال 1880 تاسیس شد و به چهارمین کشور دنیا (بعد از انگلیس،اسکاتلند و ولز) تبدیل شد که تیم ملی فوتبال دارد.آنها اولین مسابقه خود را برابر انگلیس در سال 1882 بازی کردند که 13- 0 شکست خوردند. اولین پیروزی ایرلند در سال 1887 به دست آمد که 1- 4 ولز را شکست دادند.

چهار سال بعد در 7 فوریه 1891 آنها پس از 11 شکست متوالی دومین پیروزی تاریخ خود را به دست آوردند و 2- 7 ولز را شکست دادند.

**بازگشت جرج بست با 6 گل

7 فوریه 1970، جرج بست مهاجم منچستر یونایتد شش گل در جریان پیروزی 8- 2 تیمش برابر تیم دسته چهارمی فورث همپتون در جام حذفی به ثمر رساند.
جرج بست که از محرومیت چهار هفته ای به دلیل استفاده از دستش در یک مسابقه، بازگشته بود، بسیار آماده بود و عملکرد فوق العاده‌ای داشت.

به یاد ماندنی ترین گل او گل ششم بود که توانست با یک حرکت بدن، دروازه بان حریف را دریبل بزند و دروازه خالی را باز کند.

درپایان مسابقه، همه تماشاگران حتی طرفداران همپتون، جرج بست را به دلیل عملکرد خوبش تشویق کردند.

منچستر یونایتد در ادامه مسابقات جام حذفی، در مرحله نیمه نهایی از میدلز برو باخت و حذف شد.

**تولد دروازه بان لاتزیو

7 فوریه 1983، فدریکو مارکتی دروازه بان تیم لاتزیو و تیم ملی ایتالیا متولد شد. او فوتبال خود را از سال 2002 در تورینو آغاز کرد و در تیم های مختلفی در فوتبال ایتالیا بازی کرد. وی از سال 2011 در تیم لاتزیو بازی می‌کند.
مارکتی 11 بازی ملی هم در تیم ملی ایتالیا انجام داده است.
او در جام جهانی2010 پس از مصدومیت بوفون در بازی اول، به دروازه بان اصلی ایتالیا تبدیل شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: تقویم ، فوتبال ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار