نشت گاز موجب حریق خودرو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در پی تماس با مرکز 125 آتش نشانی مبنی بر حریق خودرو، این مرکز، ایستگاه شماره 6 را به محل حادثه واقع در کمربندی عادل آباد اعزام کرد.

ابراهیم حاصلی فرمانده ایستگاه شماره 6 آتش نشانی شیراز در شرح این عملیات گفت :  نشت گاز ال پی جی از اتصالات پلاستیکی مخزن و ریگلاتور منجر به تراکم گاز در کابین و صندوق عقب خودرو  شده بود و با روشن کردن فندک توسط مالک، خودرو شعله ور شده بود. 

آتش نشانان با رسیدن به محل آتش به وسیله یک خط آبدهی حریق را اطفا و سپس اقدام به ایمن سازی محل و بستن شیر گاز خودرو و قطع جریان برق اقدام کردند.

 روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در خصوص خودرو های گاز سوز  نکاتی را به شهروندان یادآور شد حتما یک کپسول اتش نشانی خودرویی در خودرو خود داشته باشید. در هنگام سوخت گیری موتور خودرو را خاموش کنید. ضبط خودرو خود را به علت انتشار امواج مغناطیسی در هنگام سوخت گیری خاموش کنید. لامپ روشنایی صندوق عقب را خارج کنید چون درهنگام خاموش و روشن شدن به هنگام باز و بسته کردن صندوق احتمال بروز جرقه وجود دارد.

از شیلنگ های فشارقوی استفاده کنید سایر شلنگ های گاز برای مصارف خانگی و کم فشار ساخته شده اند و مناسب سوخت گیری  به علت خشک شدن و احتمال شکستگی و پارگی نیستند. 

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید در موقعی که مخزن خود را اصطلاحا هوا گیری می کنید هیچ گاه فکر نکنید که هوایی که خارج می شود آتش نخواهد گرفت بلکه این هوا نیست همان تبخیر گاز درون مخزن است و قابل اشتغال است پس ضروری است سوخت گیری را خارج از پارکینگ ساختمان، حیاط و کوچه و محله انجام داد. 

به هیچ عنوان در کنار خیابان های پر رفت و امد و کوچه ها سوخت گیری نکنید چون احتمال دارد رانندگان و یا عابران سیگار خود را روشن و یا از داخل ماشین خود به بیرون پرتاب کنند و شما و خودروی خود را دچار حادثه کنند. 

متعلقات گاز سوز وسیله خود را فقط به دست تعمیر کاران وارد تعمیر و یا بازبینی کنید شخصا از دستکاری متعلقات گاز سوز خودرو خود بپرهیزید.

در هنگام سوخت گیری از موبایل خود به علت انتشار امواج مغناطیسی استفاده نکنید. شیلنگ تخلیه هوا را از صندوق عقب خود دور کنید تا گاز خارج شده محوطه صندوق عقب و اتاق خودرو را پر نکند. 

اتصالات شلنگ شارژ خود را دو بست شلنگی ببندید در نظر داشته باشید فشار گاز مایع بالا است و اگر اتصالات محکم بسته نشده باشد شلنگ از اتصالات خود جدا و باعث بروز خطر می شود.

در هنگام سوخت گیری سیگار و آتش روشن نکنید و نزدیک به جایی که آتش استفاده می شود. سوخت گیری نکنید، سرنشینان را از خودرو خارج کنید، به علت ضریب اطمینان بیشتر در مناطق غیر مسکونی باز و خلوت سوخت گیری کنید. 

نشت گاز را از اتصالات حتی به مقدار کم جدی بگیرید. شیر کپسول گاز را چند دور بیشتر باز نکنید تا بتوانید در مواقع ضروری آن را ببندید.اگر خودرویی در نزدیکی شما شاژ انجام می دهد حداقل 10 متر از همدیگر فاصله بگیرید که در صورت بروز حادثه خطر به خودرو شما سرایت نکند.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: نشت ، گاز ، خودرو ، آتش ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.