اتوبلاگ: اوباما به دنبال قانونی کردن طرح افزایش مالیات بر نفت

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد با وجود انتقادات گسترده از طرح افزایش مالیات بر نفت، آن را به تصویب برساند.

اتوبلاگ: اوباما از طرح افزایش مالیات بر نفت حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتوبلاگ در گزارشی به قلم "سباستین بلانکو" نوشت: مخالفت جمهوری‌خواهان نیز نمی‌تواند "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، را از حمایت طرح افزایش مالیات بر نفت منصرف کند. رئیس‌جمهور آمریکا طرح قانونی را به کنگره ارائه خواهد داد که در آن افزایش مالیات بر نفت ذکر شده و قرار است این درآمد به عنوان بخشی از منابع تامین بودجه‌ سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شود.

اوباما قصد دارد روز سه‌شنبه (۹ فوریه) طرح قانونی افزایش مالیات بر نفت را به مجلس این کشور تقدیم کند. در این طرح آمده است که درآمد حاصل از دریافت مالیات بر هر بشکه نفت (سالیانه ۲۰ میلیارد دلار) صرف حفظ محیط زیست و بهبود شرایط حمل و نقل خواهد شد. میزان مالیات بر هر بشکه نفت، ۱۰ دلار معادل ۹ یورو تعیین شده است. کمپانی‌های بزرگ نفتی می‌توانند هزینه‌های مالیاتی را به بهای فروش نفت بیافزایند.


بسیاری از شهروندان آمریکایی هنوز درمورد مفید بودن این طرح بر رونق اقتصادی و احتمالا کاهش دادن نرخ بیکاری، تردیدهای بسیاری دارند؛ اما اوباما وعده داد به زودی سخنرانی جامعی درباره "افزایش مالیات بر نفت" خواهد داشت و طی آن تمام جزئیات کار را برای مردم شرح می‌دهد و نگرانی آنها را برطرف می‌کند. رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: من درباره طرح مالیات و مسیری که لازم است در آن قدم بگذاریم، سخنرانی خواهم کرد. موضوعی که با آن روبرو هستیم این است که بهای گاز به 1.80 دلار رسیده است و به نظر نمی‌رسد دست‌کم برای مدتی این روند تغییر کند. این موضوع در مجموع می‌تواند برای اقتصاد ما فرصت‌های خوبی را به همراه آورد؛ اما نکته مهم اینجاست که در دوران پایین بودن بهای نفت و گاز، سرمایه‌گذاری و تزریق اعتبارات مالی را در بخش انرژی‌های پاک افزایش دهیم. این انرژی‌های پاک هستند که برای نسل‌های بعدی ما باقی می‌مانند.

 به گفته‌ مقامات کاخ سفید، این تصمیم هم‌چنین برای تشویق شهروندان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین و حفظ محیط زیست اتخاذ شده است. بنا بر ارزیابی کارشناسان اقتصادی، مالیات بر نفت، موجب افزایش بهای بنزین (حدود ۶ سنت در هر لیتر) خواهد شد. کارشناسان معتقدند که طرح قانونی اوباما از آن‌جا که اکثریت کرسی‌های مجلس در اختیار نمایندگان حزب جمهوری‌خواه است، به تصویب نخواهد رسید. "استیو اسکالیس، یکی از نمایندگان بانفوذ حزب جمهوری‌خواه آمریکا، اعلام کرد که به طرح اوباما رای مثبت نخواهد داد.

اوباما امیدوار است با اخذ مالیات از نفت، علاوه بر بهبود سامانه حمل و نقل، مطالعات منابع انرژی را نیز افزایش داده و در بازه زمانی 10 – 15 و 20 سال آینده منابع جدیدی برای استفاده در بخش صنایع و حمل و نقل جایگزین نفت و گاز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار